۰

کشف لاشه پرندگان وحشی از 3 شکارچی متخلف در شفت/ ممنوعیت شکار هر گونه پرنده وحشی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت از کشف لاشه پرندگان وحشی و گراز از سه شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.
کشف لاشه پرندگان وحشی از 3 شکارچی متخلف در شفت/ ممنوعیت شکار هر گونه پرنده وحشی
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما،از شفت، رضا زمانی ظهر امروز در نشست حفاظت محیط زیست این شهرستان با اشاره به کشف لاشه تعدادی از پرندگان وحشی و گراز در شفت اظهار کرد: با وجود اینکه شکار هر گونه جانوران وحشی شامل پرندگان و پستانداران ممنوع است، اما سه نفر از شکارچیان متخلف اقدام به شکار پرندگان وحشی و گراز کردند که بر اساس قوانین شکار و صید و قانون مجازات اسلامی طی مراحل قضایی برای آنها پرونده تشکیل شد.
وی با بیان اینکه از شکارچیان متخلف مذکور لاشه یک رأس گراز، دو قطعه مرغابی یک قطعه خوتکا و چهار قطعه پرنده توکا کشف و ضبط شده است، افزود: یک قبضه اسلحه قاچاق و یک قبضه اسلحه تک‌لول با عملیات مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت و پلیس امنیت نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت انجام عملیات برخورد با شکارچیان متخلف را به صورت مشترک با یگان حفاظت محیط زیست و پلیس امنیت شهرستان شفت عنوان کرد و گفت: شکار غیرمجاز گراز و پرندگان وحشی توسط تعدادی از شکارچیان منطقه در یکی از روستاهای شفت، از طریق همیاران محیط زیست گزارش و اطلاعات تکمیلی و ردیابی محل‌های اختفای گونه‌های شکار شده و نیز آلات و ادوات شکار جمع‌آوری و شناسایی شد.
وی با تصریح بر اینکه عمل شکارچیان متخلف جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مبلغ ضرر و زیان یک راس گراز 8 میلیون، خوتکا یک‌میلیون، مرغابی یک میلیون و هر قطعه توکا دو میلیون ریال است.
زمانی با تأکید بر ضرورت پرهیز از هرگونه شکار گونه‌های وحشی، از شهروندان شفت خواست تا با یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان همکاری کنند.
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 436521
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *