۰

اعتکاف فرصتی بی‌نظیر برای تفکر و تجدید نظر در سبک زندگی

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: ایام اعتکاف یکی از مراسم‌های معنوی و فرصت مناسب برای ترویج و گسترش دین و قوی کردن پایه‌های ایمان افراد است.
اعتکاف فرصتی بی‌نظیر برای تفکر و تجدید نظر در سبک زندگی
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حجت‌الاسلام سعید کرمی، معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، درباره اهمیت و ضرورت حضور روحانیت در مراسم معنوی اعتکاف، گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای تفکر و تجدید نظر درباره چگونه زندگی کردن است.
وی افزود: هر چه این خلوت و انس که همراه با معنویت است سبب افزایش ایمان افراد شود ما التزام و تقید اشخاص به قواعد و چارچوب‌هایی نظیر صداقت و پاکی را بیشتر شاهد خواهیم بود.
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: در مراسم‌های معنوی نظیر اعتکاف تلاش می‌شود که سبک زندگی اسلامی به معتکفان آموزش داده شود، وقتی در یک جامعه سبک زندگی بر مبنای فرهنگ ناب محمدی شکل گیرد شادابی و نشاط در آن موج می‌زند.
حجت‌الاسلام کرمی بیان داشت: امروز در محلاتی که مساجد آنها در زمینه سبک زندگی اسلامی قوی‌تر، پویاتر و اثرگذارتر عمل کردند به همان میزان آسیب‌های اجتماعی آنان در زمینه مسائلی نظیر روابط خانوادگی و همسران، اعتیاد، طلاق یا سایر مسائل کمتر بوده است.
وی اظهار داشت: وقتی ما در ایام اعتکاف جوان و نوجوان را با آموزه‌های دینی و سبک زندگی اسلامی مانوس کردیم به طور طبیعی یکی از استوانه‌های این سبک زندگی اقتصاد است.
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: وقتی ایمان وارد زندگی شد در اقتصاد صرفه‌جویی و رعایت حد و حدود شرعی نیز در نظر گرفته می‌شود، ربا و تعدی به حقوق اقتصادی دیگران کمتر و تاکید به مصرف بهینه بیشتر می‌شود، همه این موارد کمک می‌کند که شاخص‌های اقتصادی کشور مطلوب‌تر شده و ما به سمت اقتصاد درون‌زا حرکت کنیم.
حجت‌الاسلام کرمی درباره اثرات مثبت اعتکاف برای دور کردن نوجوانان و جوانان از مضرات شبکه‌های اجتماعی، گفت: هر چه از سوی دشمنان ترویج بی‌دینی و بی قیدی تلاش می‌شود ما باید به همان اندازه برای توسعه دین تمرکز کنیم.
وی افزود: ایام اعتکاف یکی از مراسم‌های معنوی و فرصت مناسب برای ترویج و گسترش دین و قوی کردن پایه‌های ایمان افراد است که می‌توان جوان یا نوجوان را به وسیله آن واکسینه کرد به شرط اینکه به بهانه آن بستر لازم برای حضور مستمر جوان و نوجوان در مساجد را فراهم آوریم.
معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: اگر به وسیله اعتکاف جوان و نوجوان را پایبند مسجد کردیم تحت تربیت اسلامی قرار می‌گیرد بنابراین ما باید در این زمینه خدمات را گسترش دهیم.
حجت‌الاسلام کرمی گفت: امروز اعتکاف یکی از سنگرهای فرهنگی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از رویش‌های انقلاب است، در این شرایط که هجمه‌های فرهنگی دشمن از همه طرف به سمت جوانان ما هجوم آورده اعتکاف می‌تواند جوان و نوجوان ما را با فضای معنوی و دینی مانوس کند.
انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 437814
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *