۰

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمینه اهدای عضو

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: باید برای فرهنگسازی در زمینه اهدای عضو از ظرفیت جامعه فرهنگی و هنری استفاده کنیم. حضور دکتر افشین یداللهی به‌عنوان سفیر اهدای عضو، نمونه‌ استفاده از ظرفیت جامعه هنری است.
استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمینه اهدای عضو
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت  گفت: تا کنون 14 جشن نفس برگزار شده که 12 آنها توسط دولت و 2 توسط انجمن اهدای عضو برگزار شد و بی‌اغراق می‌توان گفت که جشن‌هایی که توسط مردم برگزار شد از کیفیت بهتر و بیشتری برخوردار بود، ما باید باور کنیم که در صورت واگذاری‌ کارها به مردم اتفاقات بهتری خواهد شد.
وی گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در فرهنگسازی در زمینه اهدای عضو باید توجه شود این است که سراغ مردم رویم. روش‌هایی که به اصلاح سبک زندگی کمک کند به زندگی همه هموطنان کمک خواهد کرد.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت اضافه کرد: برای اصلاح رفتار و سبک زندگی مردم و فرهنگسازی در این زمینه باید از طرفیت جامعه فرهنگی و هنری استفاده کنیم. حضور دکتر افشین یداللهی در انجمن اهدای عضو و استفاده از ایشان بعنوان سفیر اهدای عضو نمونه ای از استفاده از ظرفیت جامعه هنری است.
وی افزود: برگزاری نخستین جشنوراه فیلم سلامت از جمله کارهای صورت گرفته در این بخش است. تولید سریال‌هایی همچون پریا، پرستاران و ساخت مستندات و انیمیشن‌های متعدد در این زمینه همه برای استفاده از ظرفیت جامعه هنری و مردمی است.
ایازی گفت: انجمن اهدای عضو ایرانیان یک سازمان مردم نهاد است که در این زمینه فعالیت می‌کند و برنامه‌هایی همچون جشن نفس توسط این انجمن برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در حوزه بیماری‌‌های مختلف این گونه انجمن‌ها در حال شکل گیری است، ضمن اینکه در توسعه زیر ساخت‌های حوزه سلامت هم، ظرفیت‌های مردمی به کار گرفته می‌شود.
انتهای پیام/فارس
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 438197
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *