۰

دولت بودجه نظام سلامت را افزایش دهد/ افزایش خطای پزشکی با ویزیت‌های متعدد

نائب رئیس انجمن جراحان ایران گفت: دولت باید بودجه بیشتری را برای نظام سلامت کشور در نظر بگیرد. متاسفانه عده‌ای توقع دارند پول بنگلادشی پرداخت کنند و خدمات آمریکایی بگیرند.
دولت بودجه نظام سلامت را افزایش دهد/ افزایش خطای پزشکی با ویزیت‌های متعدد
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،کاظم عباسیون نائب رئیس انجمن جراحان ایران در حاشیه نشست چهل و یکمین کنگره جامعه جراحان ایران گفت:  دفترچه تعرفه‌ها، اصل آن آمریکایی است و در آنجا کسی ضرائب و نسبت‌ عمل‌های مختلف را تغییر نمی‌دهد.
وی افزود: باید تعرفه پزشکی شهرهای مختلف متفاوت باشد، کسی که در شهر تهران با این مخارج زندگی می‌کند با کسی که در شهر کوچک‌تری زندگی می‌کند باید پرداختی متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل یک پزشک، مجبور است 70 بیمار را ویزیت کند و کسی که این تعداد بیمار می‌بیند، طبیعی است که کارش همراه با اشتباه و خطا باشد.
عباسیون اضافه کرد: اصولا ثابت شده هر پزشک اگر در یک جلسه معاینه، بیشتر از 12 بیمار را ویزیت کند، تشخیص او با 30 درصد خطا همراه خواهد بود.
نائب رئیس انجمن جراحان ایران افزود: باید پرداخت‌های پزشکان به نحوی باشد که با دیدن 20 تا 25 بیمار بتوانند زندگی خود را تامین کنند.
وی گفت: بار مالی تعرفه‌های پزشکی را بیمه‌ها باید بر دوش بکشند. دولت باید بودجه بیشتری را برای نظام سلامت کشور در نظر بگیرد. درآمریکا از کل درآمد ملی در سال، 14 تا 18 درصد آن را برای سلامت اختصاص می‌دهند. این رقم در اروپا به 10 تا 12 درصد می‌رسد و در ایران این رقم 7 درصد از درآمد ملی است.
وی گفت: عده‌ای توقع دارند پول بنگلادشی پرداخت کنند و خدمات آمریکایی بگیرند و این شدنی نیست. طبابت صحیح، خرج دارد و زمانی که پول آن پرداخت نشود پزشک مجبور است آن را به طریق دیگری تامین کند.
انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 438240
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *