۰

برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجویی استان همدان

گروه فرهنگی: رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان از برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجویی استان همدان با حضور مسئولان کشوری خبر داد.
برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجویی استان همدان
به گزارش سرویس باشهداتفتان ما

از همدان، منصور غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی سینا و رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان، سه شنبه دوم خرداد ماه در نشست مطبوعاتی خود به مناسبت برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان همدان اظهار کرد:اختتامیه کنگره۱۵۰ شهید دانشجوی استان همدان و یادواره شهدای گمنام دانشگاه بوعلی سینا با حضور " امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی" فرمانده پدافند هوائی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار میشود.
وی افزود: این مراسم همزمان با فرارسیدن سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر ور وز مقاومت از نماز مغرب و عشا در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار میشود.
غلامی ابراز کرد: برنامه های دیگری از جمله روایتگری خاطرات شهدا و  ومعرفی آثار مکتوب فرهنگی ویژه  شهدای دانشجو برای این مراسم درنظر گرفته شده همچنین بنا است در این کنگره از کتابی که متولی ان بسیج سازندگی استان است  واین کتاب حاوی وصیت نامه  و زندگینامه شهدای دانشجو استان است در این مراسم رونمایی شود.
 رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان همدان از برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجویی استان همدان با حضور مسئولین کشوری خبر داد و عنوان کرد: اولین کنگره در سال ۹۳ با حضور سردار رحیم صفوی در مسجد دانشگاه بوعلی برگزار شد و در این مراسم بیش از ۳ هزار نفر حضور داشتند.
وی با بیان اینکه در طول یک سال و نیم بعد از اولین کنگره ۵۰ دیدار با خانواده شهدای دانشجو توسط اعضای ستاد، روسا و مسئولین دانشگاه صورت گرفت، تصریح کرد: در این خصوص بیشترین کمک توسط دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت و دیگر دانشگاهها هم به نسبت مشارکت کردند.
غلامی با اشاره به هدف از برگزاری کنگره ابرازکرد: دانشجویان دانشگاه در حال تعویض هستند و نیاز به تداوم حرکت فرهنگی در زمان های مختلف در بین دانشجویان جدید است.
وی گفت : با این برنامه ها در صدد این هستیم که چهره های نورانی از شهدا که در دوره دانشجویی خود در فعالیت های قبل از انقلاب، زمان انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند و از خود رشادت هایی نشان دادند و در کشور از آنها به عنوان قهرمانان و پیشکسوتان و حماسه آفرینان یاد می شود، به مردم استان و به خصوص جوانان و دانشجویان معرفی کنیم تا با آنها و راه و روش آنها آشنا و به خودباوری برسند و ما هم به آنها میدان دهیم.
رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان از ۱۵۲ شهید دانشجو موفق به جمع آوری آثار شده ایم، گفت: این شهدای استان در دانشگاههای مختلف کشور تدریس می کردند.
وی اضافه کرد: پیش بینی شده در این مراسم ۳ هزار نفر شرکت کنند که۲ هزار نفر دانشجو و یک هزار نفر از اقشار مختلف مردم باشد که برای آن اطلاع رسانی صورت گرفته است.
غلامی در خصوص دیگر برنامه های کنگره به رونمایی کتاب با محتوای وصیت نامه شهدا و خاطرات خانواده آنان اشاره و عنوان کرد: مداحی ، خاطره گویی، روایتگری و معرفی آثار فرهنگی از شهدای دانشجویی از دیگر برنامه های مراسم است.
وی با بیان اینکه کنگره شهدای دانشجو هر دوسال یک بار تکرار خواهد شد، تصریح کرد: برای بررگزاری دومین کنگره نیز ۱۰ جلسه در راستای برنامه ریزی و تصمیم گیری برگزار شده است.
رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی استان همدان تصریح کرد : از جمله این برنامه ها برگزاری جشنواره عکس دانشجویی و برنامه های ورزشی و فرهنگی تحت عنوان یادواره کنگره دانشجویان شهید استان تدارک دیده شد که دانشگاه های مختلف مسئولیت مختلفی را برعهده گرفتند و آن را اجرا کردند.
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 438932
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *