۰

وجود ۳ هزار بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: وجود ۳ هزار بیمار تالاسمی نیاز بالای این استان به فرآورده‌های خونی و افزایش اهدا خون را نشان می‌دهد.
وجود ۳ هزار بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،وجود ۳هزار بیمار تالاسمی در استان نشان دهنده نیاز بالای استان به فرآورده های خونی است که می‌طلبد مردم مردم استان توجه بیشتری به امر اهدای خون داشته باشند.
رئیس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان بیان کرد: سیستان و بلوچستان از بالاترین شاخص اهدای خون مستمر در کشور برخوردار است ودر سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار واحد خونی در استان صرف بیماران شده است.
وی اظهار داشت: کاهش اهدای خون در فصل گرما سال موجب آسیب جدی به بیماران نیازمند خون می‌شود.
رئیس سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۲۵درصد از نیازهای خونی استان از سایر شهرها و استانهای کشور ازجمله بیرجند،کرمان ،سمنان و تهران تامین می شود.
خسروی تصریح کرد: میانگین شاخص اهدای خون در کشور ۲۷درهزار و در استان سیستان و بلوچستان ۲۵در هزار است که این اعداد نشان دهنده اختلاف کم میانگین کشوری و میزان اهدای خون در استان است.
وی افزود: ذخایر خونی در استان از مصرف بسیار بالایی برخوردار هستند لذا با توجه به راه اندازی بخش های درمانی جدید و ایجاد بیمارستان های جدید و تخصصی همچون جراحی قلب باز، شیمی درمانی و پیوند که خود مصرف بیشتر ذخایر خونی را منجر خواهد شد در سطح استان نیاز به فرهنگسازی برای اهداء خون در استان به شدت احساس می شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 440647
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *