۰

رمز موفقیت برنامه صبحگاهی که حالا ۶ سال دارد/ آشپزی نیمایی، مختص علاقه‌مندان به خوراکی

اگر دوست دارید دم نوش، غذا و نوشیدنی‌های مختلفی را با تنوع بالا نوش جان کنید تماشای این آیتم را از دست ندهید.
رمز موفقیت برنامه صبحگاهی که حالا ۶ سال دارد/ آشپزی نیمایی، مختص علاقه‌مندان به خوراکی
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،امروز با گزارشی از پشت صحنه برنامه تلویزیونی «صبحی دیگر» به عنوان یک برنامه موفق صبحگاهی همراه هستیم:
اگر کارمند نباشید و صبح‌های خود را در خانه سپری کنید بعد از انجام کارهای خانه قطعا حوصله‌تان سر می‌رود و کنترل تلویزیون را برداشته و دوست دارید در کنار خوردن صبحانه یکی از شبکه‌های تلویزیون را رصد کنید. حالا اینکه نمی‌دانید کدام برنامه بهتر است چراکه از میان چند برنامه‌ صبحگاهی تلویزیون باید بهترین را برای تماشا کردن انتخاب کنید. خیلی از مخاطبان به هدف برنامه و طرح موضوعات توجه دارند و بسیاری نیز آموزش‌هایی که در خلال برنامه ارائه می‌شوند را دوست داشته و هر برنامه‌ای که آموزه‌های خوب و کاربردی داشته باشد را انتخاب می‌کنند و برخی نیز صمیمیت مجری با مخاطب برایشان اهمیت دارد. برنامه «صبحی دیگر» اولین برنامه صبحگاهی شبکه آموزش سیما است که از سال 90 به تهیه کنندگی رامین موسوی و اجرای نیما کرمی و علی نیکزاد از این شبکه پخش می‌شود. برای تهیه گزارش از پشت صحنه برنامه‌ای که حالا وارد ششمین سال از حضورش در تلویزیون شده است، راهی خیابان الوند شدیم.
** صبحی دیگر برنامه پرمخاطب صبحگاهی
«صبح بخیر ایران»، «مردم ایران سلام»، «ویتامین 3»، «فرمول یک»،‌ «حالا خورشید»،‌ «طلوع»، «سلام تهران» لیستی از برنامه‌های صبحگاهی سیما هستند که برخی از آنها پرمخاطب و برخی دیگر با اقبالی مواجه نشدند و به همین دلیل از آنتن تلویزیون کنار گذاشته شدند. اما «صبحی دیگر» یکی از برنامه‌هایی است که در این 6 سال که از زمان شروع تولید و پخش آن می‌گذرد، همچنان روی آنتن شبکه آموزش است.

 
** نوستالژی نقاشی کودکان و خیابان الوند 
استودیوی پخش شبکه دو سیما آدرسی معروف دارد که همه کودکان دهه شصتی آن را به خوبی در خاطر دارند. انتهای خیابان الوند، ساختمان تولید آدرسی است که همه ما شاید برای یکبار هم که شده آن را در برنامه کودک شبکه دو و برای ارسال نقاشی‌هایمان شنیده باشیم. حالا ساختمان پخش شبکه آموزش هم در این مجموعه قرار دارد و برای حضور در برنامه «صبحی دیگر» بخشی از خاطرات کودکی مرور می‌شود.
** کرمی مجری خوش قول «صبحی دیگر»
انتهای یکی از راهروهای ساختمان شیشه‌ای شبکه دو سیما، اتاق رژی مربوط به برنامه «صبحی دیگر» دیده می‌شود. عوامل به طور پراکنده در خارج و داخل این اتاق رفت‌ و آمد دارند تا در دقایق پیش از شروع برنامه مشکلات موجود را مرتفع کنند. نیما کرمی مدتی است رسیده و طی صحبت‌هایش با عوامل مشخص است که هر روز به موقع به ساختمان پخش برنامه می‌رسد تا سر فرصت گریم شده و در استودیو حاضر شود.
** صبحانه دورهمی به روش «صبحی دیگر»
از آنجایی که عوامل برای حضور در برنامه‌های صبحگاهی باید قبل از ساعت 9 در محل حاضر باشند، اغلب آنها فرصت نمی‌کنند تا صبحانه خود را در منزل سرو کرده و بعد به محل کار بیایند، به همین جهت تعدادی از بچه‌های پشت صحنه و جلوی دوربین میز صبحانه‌ای را فراهم کرده و صبحانه را دورهمی می‌خورند.  بعد از اینکه تعدادی از عوامل دور هم جمع می‌شوند، صبحانه سرو می‌شود.

** ثابت بودن عوامل پشت صحنه
برخلاف بسیاری از برنامه‌های اینچنینی که بعد از گذشت چند سال عوامل جلوی دوربین و پشت صحنه را تغییر می‌دهند، اما این اتفاق در «صبحی دیگر» نیفتاده است و اغلب عوامل اصلی این برنامه همان‌هایی هستند که در سالهای ابتدایی تولید، همراه برنامه صبحگاهی شبکه آموزش بودند.
** سردبیر برنامه،‌ کنداکتور را با مجری بررسی می‌کند
حسینی سردبیر «صبحی دیگر» کنداکتور برنامه را با مجری‌ها بررسی می‌کند تا چیزی از قلم نیفتد. او درباره آیتم «دیگه چه خبر» که اخبار مهم روز قبل در ایران و سایر نقاط جهان را بازگو می‌کند،‌ با مجری‌ها حرف می‌زند. 
وی پیرامون طراحی محتوای این برنامه گفت: برنامه‌های صبحگاهی در تمام دنیا از یک سری مولفه‌های خاص پیروی می‌کنند که به نوعی به استاندارد این سبک از برنامه‌ها بدل شده است. این برنامه هم تلاش کرده به لحاظ محتوایی بر اساس آن مولفه‌ها و استانداردها عمل کند.
حسینی ادامه داد: «صبحی دیگر» یک برنامه دیر پا صبحگاهی است که در طول سالها توانسته نبض مخاطبانش را به دست بگیرد. لذا ایجاد تغییر سبک در این برنامه ممکن است به مذاق مخاطبان خوش نیاید. به همین دلیل تلاش می‌شود تغییراتی که در این برنامه ایجاد می‌شود با حفظ استایل باشد تا تغییر چندانی در ذائقه مخاطب ایجاد نشود.

 
** تلویزیون،‌ میز و چند صندلی وسایل اتاق مهمان
در این راهرو دو اتاق وجود دارد یکی اتاق رژی و دیگری اتاقی برای استراحت عوامل. در اتاق مهمان‌ها و استراحت گروه، چند مبل و صندلی،‌ تلویزیون به همراه یک میز که وسایل پذیرایی روی آن چیده شده، دیده می‌شود و هر کدام از افراد به فراخور حالشان از خود پذیرایی می‌کنند. نگار حسینی سردبیر این برنامه تلویزیونی مشغول نوشتن آیتم‌های برنامه است.
** استودیو در طبقه پایینی
تا دقایقی دیگر برنامه شروع می‌شود، علی نیکزاد تازه از راه رسیده و به سرعت به اتاق گریم می‌رود. در این فاصله کرمی صحبت‌های ابتدایی برنامه را با خود مرور می‌کند و از پله‌ها به سمت استودیو که در طبقه پایین است می‌رود. او پشت میز خود نشسته و منتظر اعلام سه دو یک توسط مدیر صحنه می‌شود.
** دکوری با رنگ‌های صبحگاهی
دکور «صبحی دیگر» را رنگ‌های صبحگاهی تشکیل دادند، زرد، قرمز، نارنجی و سفید که شاید رنگ صبحانه و غذاهای رنگارنگ داخل سفره را برای هر فردی تداعی کنند،‌ رنگ‌های اصلی این دکور هستند. دو میز بلند که یکی از آنها صندلی قرمز رنگی دارد، در دو طرف دکور روبروی هم قرار دارد که کرمی و نیکزاد هر کدام برای اجرای آیتم‌های مشخصی از آنها استفاده می‌کنند. علاوه بر اینها دو مبل سفید به همراه میزی که بین آنها قرار دارد در سمت چپ دکور دیده می‌شود. چراغ گرد سوز، کوزه، چندین شمع و تعدادی وسایل تزئینی در گوشه و اطراف دکور این برنامه دیده می‌شود که با سلیقه خوبی در کنار یکدیگر چیده شده است.

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 440144
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *