از تحصیل در دانشگاه شریف تا فعالیت‌ قرآنی و انقلابی در مسجد سید‌سجاد

7 مرداد 1396 ساعت 12:40

قاری قرآن بود و در مسجد سید‌سجاد به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی می‌پرداخت، با کسب رتبه برتر کنکور به تحصیل در دانشگاه شریف مشغول شد و سال ۱۳۶۰ در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به‌دست منافقان کوردل به شهادت رسید.


به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،در ادامه دیدار‌های جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا هیآتی متشکل از اصغر امیر‌نیا مدیر‌کل تبلیغ و ترویج وزارت ارشاد، کیانوش امانی مسئول دارالقرآن سپاه، رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، مهدی عادلی و حسین جعفری قاریان قرآن کریم و جمعی از اهالی قرآن و اصحاب رسانه به دیدار خانواده شهید «رضا ترابی» رفتند.
کسب رتبه برتر کنکور و تحصیل در دانشگاه شریف
در این دیدار میهمان برادر شهید بودیم که درباره این شهید عزیز گفت: رضا در تمام دوران تحصیل در مدرسه شاگرد اول بود. وی سال 1356 در کنکور سراسری شرکت کرد و از رتبه‌های برتر کنکور آن سال شد و در دانشگاه صنعتی شریف در رشته برق مشغول تحصیل شد.
 

 
به جز موفقیت در تحصیل به زبان انگلیسی کاملا مسلط بود و در تعمیرات وسایل الکترونیک هم بسیار وارد بود.
فعالیت انقلابی در مسجد سید‌سجاد و حضور در جلسات قرآن
تلاش در عرصه علم همه فعالیت این شهید عزیز نبود زیرا وی در مسجد سید‌سجاد فعالیت‌های مختلف فرهنگی داشت و در این مسجد که به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی دوران انقلاب بود فعالیت می‌کرد.
حضور در جلسات اساتید مختلف قرآن کریم قبل و بعد از انقلاب و تلاوت قرآن از دیگر فعالیت‌هایش بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مسئول بخش تبلیغات دانشجویی حذب جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد.
 

 
تقید به احکام شرعی و احترام به پدر و مادر
تقید به مسائل و احکام شرعی از ویژگی‌های مهم این شهید عزیز است. وی به اسلام فقاهتی عقیده داشت و حتی جزئیات و مستحبات هم برایش مهم بود. احترام زیادی برای پدر و مادر قائل بود و در این زمینه همواره از ما پیشی می‌گرفت.
درکارش بسیار جدی بود کار‌هایش را خودش انجام می‌داد و به امید کسی نبود و در یک کلام با همه ما متفاوت بود و به واقع از همه بهتر بود.
شهادت بدست منافقان کوردل
متولد سال 1336 بود و سال 1360 در جریان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
 

 
انتهای پیام/


کد مطلب: 440415

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/440415/تحصیل-دانشگاه-شریف-فعالیت-قرآنی-انقلابی-مسجد-سید-سجاد

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir