۰

از تحصیل در دانشگاه شریف تا فعالیت‌ قرآنی و انقلابی در مسجد سید‌سجاد

قاری قرآن بود و در مسجد سید‌سجاد به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی می‌پرداخت، با کسب رتبه برتر کنکور به تحصیل در دانشگاه شریف مشغول شد و سال ۱۳۶۰ در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به‌دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
از تحصیل در دانشگاه شریف تا فعالیت‌ قرآنی و انقلابی در مسجد سید‌سجاد
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،در ادامه دیدار‌های جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا هیآتی متشکل از اصغر امیر‌نیا مدیر‌کل تبلیغ و ترویج وزارت ارشاد، کیانوش امانی مسئول دارالقرآن سپاه، رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، مهدی عادلی و حسین جعفری قاریان قرآن کریم و جمعی از اهالی قرآن و اصحاب رسانه به دیدار خانواده شهید «رضا ترابی» رفتند.
کسب رتبه برتر کنکور و تحصیل در دانشگاه شریف
در این دیدار میهمان برادر شهید بودیم که درباره این شهید عزیز گفت: رضا در تمام دوران تحصیل در مدرسه شاگرد اول بود. وی سال 1356 در کنکور سراسری شرکت کرد و از رتبه‌های برتر کنکور آن سال شد و در دانشگاه صنعتی شریف در رشته برق مشغول تحصیل شد.
 

 
به جز موفقیت در تحصیل به زبان انگلیسی کاملا مسلط بود و در تعمیرات وسایل الکترونیک هم بسیار وارد بود.
فعالیت انقلابی در مسجد سید‌سجاد و حضور در جلسات قرآن
تلاش در عرصه علم همه فعالیت این شهید عزیز نبود زیرا وی در مسجد سید‌سجاد فعالیت‌های مختلف فرهنگی داشت و در این مسجد که به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی دوران انقلاب بود فعالیت می‌کرد.
حضور در جلسات اساتید مختلف قرآن کریم قبل و بعد از انقلاب و تلاوت قرآن از دیگر فعالیت‌هایش بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مسئول بخش تبلیغات دانشجویی حذب جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد.
 

 
تقید به احکام شرعی و احترام به پدر و مادر
تقید به مسائل و احکام شرعی از ویژگی‌های مهم این شهید عزیز است. وی به اسلام فقاهتی عقیده داشت و حتی جزئیات و مستحبات هم برایش مهم بود. احترام زیادی برای پدر و مادر قائل بود و در این زمینه همواره از ما پیشی می‌گرفت.
درکارش بسیار جدی بود کار‌هایش را خودش انجام می‌داد و به امید کسی نبود و در یک کلام با همه ما متفاوت بود و به واقع از همه بهتر بود.
شهادت بدست منافقان کوردل
متولد سال 1336 بود و سال 1360 در جریان انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
 

 
انتهای پیام/
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 440415
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *