امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء خاش در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته؛

قتل نفس یکی از گناهان کبیره به شمار می رود

14 مهر 1396 ساعت 14:26

امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش گفت: قتل نفس یکی از گناهان کبیره به شمار می رود و قاتل بايد قصاص شود.


به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوی عبدالستار حسین زهی در خطبه هاي نمازجمعه اظهار با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: تقواي الهي بزرگترين توشه و نتيجه براي دنيا و اخرت است و بايد براي سعادت و خوشبختي و دستيابي به آن تلاش بسيار كرد.
 
وي بيان كرد: در جامعه اسلامي ضروري است براي خود تقواي الهي را كسب كنيم تا هم در اين دنيا و هم در آن دنيا رستگار و سربلند باشيم.
 
مولوي حسين زهي با بيان اينكه اهمیت خون انسان و این که خدا به انسان چه کرامتی داده است، گفت: خون انسان در محضر پروردگار از ویران شدن خانه کعبه مهمتر است و حتی از ویران شدن تمام دنیا بالاتر است.
 
وي افزود: پيامبر مكرم اسلام(ص) فرمودند: " اگر تمام انسانهای روی زمین جمع شوند و یک شخص بی گناه را به قتل برسانند خداوند همه آنها را عذاب خواهد داد و پیامبر درباره حفاظت خون انسان احادیث زیادی را ذکر كرده است" لذا نبايد خون انسان هاي بيگناه ريخته شود.
 
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش اذعان كرد: اگر شخصی مرتکب قتل شد فقط بر قاتل یکی از این سه مورد انجام گیرد یک قصاص شود دوم بخشیده  شود و سوم از قاتل دیه گرفته شود.
 
وي اظهار كرد: اگر شخصي از موارد فوق را انجام نداد آن شخص گناهکار است و خداوند هرگز او را نمی بخشد.
 
مولوي حسين زهي در پایان براي مردم بي گناه و مظلوم ميانمار دعا كرد.
 
اتهاي پيام/
 


کد مطلب: 441633

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/441633/قتل-نفس-یکی-گناهان-کبیره-شمار-می-رود

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir