۰
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء خاش در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته؛

قتل نفس یکی از گناهان کبیره به شمار می رود

امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش گفت: قتل نفس یکی از گناهان کبیره به شمار می رود و قاتل بايد قصاص شود.
قتل نفس یکی از گناهان کبیره به شمار می رود
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوی عبدالستار حسین زهی در خطبه هاي نمازجمعه اظهار با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: تقواي الهي بزرگترين توشه و نتيجه براي دنيا و اخرت است و بايد براي سعادت و خوشبختي و دستيابي به آن تلاش بسيار كرد.
 
وي بيان كرد: در جامعه اسلامي ضروري است براي خود تقواي الهي را كسب كنيم تا هم در اين دنيا و هم در آن دنيا رستگار و سربلند باشيم.
 
مولوي حسين زهي با بيان اينكه اهمیت خون انسان و این که خدا به انسان چه کرامتی داده است، گفت: خون انسان در محضر پروردگار از ویران شدن خانه کعبه مهمتر است و حتی از ویران شدن تمام دنیا بالاتر است.
 
وي افزود: پيامبر مكرم اسلام(ص) فرمودند: " اگر تمام انسانهای روی زمین جمع شوند و یک شخص بی گناه را به قتل برسانند خداوند همه آنها را عذاب خواهد داد و پیامبر درباره حفاظت خون انسان احادیث زیادی را ذکر كرده است" لذا نبايد خون انسان هاي بيگناه ريخته شود.
 
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء شهرستان خاش اذعان كرد: اگر شخصی مرتکب قتل شد فقط بر قاتل یکی از این سه مورد انجام گیرد یک قصاص شود دوم بخشیده  شود و سوم از قاتل دیه گرفته شود.
 
وي اظهار كرد: اگر شخصي از موارد فوق را انجام نداد آن شخص گناهکار است و خداوند هرگز او را نمی بخشد.
 
مولوي حسين زهي در پایان براي مردم بي گناه و مظلوم ميانمار دعا كرد.
 
اتهاي پيام/
 
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 441633
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *