انتقاد امام جمعه مشهد از کم توجهی به وقف

23 آبان 1396 ساعت 10:37

امام جمعه مشهد گفت: ترویج و تبلیغ وقف به فراموشی سپرده شده و مورد کم توجهی نسل امروز قرار گرفته است.


به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در دیدار با مدیران اداره اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با اشاره به این نکته که چنانچه ترویج جامع و کامل برای وقف انجام می شد، افراد به دنبال تاسیس یک موسسه یا شخصیت حقوقی خیریه و آثار تمدنی آلوده غرب نمی رفتند، گفت: تشکلها، موسسات و شخصیت های حقوقی، ماندگاری و آثار و برکات وقف را ندارند زیرا قائم به افراد و نگرشهای آنها هستند.
 
خطیب جمعه مشهد بر انجام برنامه ریزی توسط کارشناسان تبلیغات، جامعه شناسان و روان شناسان در مورد وقف تاکید و تصریح کرد: یکی از امتیازات اسلام نسبت به دیگر مکاتب و اندیشه های اجتماعی موضوع وقف است.
 
وی وقف را ذخیره عظیم اجتماعی و بزرگترین عامل حمل فرهنگ از نسل گذشته به نسل آینده دانست و ادامه داد: رسالت اصلی اوقاف، مدیریت انتقال فرهنگ از گذشته به آینده است و این کار بسیار مشکل است و نیاز به پیرایش و رسیدگی کامل دارد.
 
آیت الله علم الهدی با بیان این نکته که وقف فقط اداره کردن مال موقوفه نیست، گفت: محور فرهنگ ما دین است و باید بسیاری از مبانی فرهنگی را از گذشته به امروز منتقل کنیم و کار فرهنگی هم منحصر به عاشورا و ماههای محرم و صفر نیست.
 
وی در پایان بیان کرد:  به احکام وقف در درس خارج حوزه علمیه هم کم توجهی شده است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 442457

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/442457/انتقاد-امام-جمعه-مشهد-کم-توجهی-وقف

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir