۰

انتقاد امام جمعه مشهد از کم توجهی به وقف

امام جمعه مشهد گفت: ترویج و تبلیغ وقف به فراموشی سپرده شده و مورد کم توجهی نسل امروز قرار گرفته است.
انتقاد امام جمعه مشهد از کم توجهی به وقف
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در دیدار با مدیران اداره اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با اشاره به این نکته که چنانچه ترویج جامع و کامل برای وقف انجام می شد، افراد به دنبال تاسیس یک موسسه یا شخصیت حقوقی خیریه و آثار تمدنی آلوده غرب نمی رفتند، گفت: تشکلها، موسسات و شخصیت های حقوقی، ماندگاری و آثار و برکات وقف را ندارند زیرا قائم به افراد و نگرشهای آنها هستند.
 
خطیب جمعه مشهد بر انجام برنامه ریزی توسط کارشناسان تبلیغات، جامعه شناسان و روان شناسان در مورد وقف تاکید و تصریح کرد: یکی از امتیازات اسلام نسبت به دیگر مکاتب و اندیشه های اجتماعی موضوع وقف است.
 
وی وقف را ذخیره عظیم اجتماعی و بزرگترین عامل حمل فرهنگ از نسل گذشته به نسل آینده دانست و ادامه داد: رسالت اصلی اوقاف، مدیریت انتقال فرهنگ از گذشته به آینده است و این کار بسیار مشکل است و نیاز به پیرایش و رسیدگی کامل دارد.
 
آیت الله علم الهدی با بیان این نکته که وقف فقط اداره کردن مال موقوفه نیست، گفت: محور فرهنگ ما دین است و باید بسیاری از مبانی فرهنگی را از گذشته به امروز منتقل کنیم و کار فرهنگی هم منحصر به عاشورا و ماههای محرم و صفر نیست.
 
وی در پایان بیان کرد:  به احکام وقف در درس خارج حوزه علمیه هم کم توجهی شده است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 442457
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *