فرمانده سپاه شهرستان خاش:

گشت های محله محور بسیج نقش بسزایی در برقراری امنیت و ایجاد حس آرامش در مردم دارد/ اجراي اين گشت برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در خاش

6 آذر 1396 ساعت 15:06

فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: گشت های محله محور بسیج نقش بسزایی در برقراری امنیت و ایجاد حس آرامش در مردم دارد كه محوريت اصلي اين گشت ها جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.


سرهنگ پاسدار حسن فضلي در حاشيه اجراي طرح گشت هاي محله محور در شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه گشت‌های محله محور طرحی است، که در سراسر کشور اجرا خواهد شد، اظهار كرد: اين طرح در شهرستان خاش پیاده‌سازی شده و طرح گشت‌های محله محور با برنامه ریزی‌های انجام شده و سازماندهی نیروها و پایگاه‌ها اجرا می شود.
 
وي بيان كرد: بسیجیان در محل پایگاه مقاومت در طول شبانه روز از ساعت مشخصی از شهر تا نزدیک صبح دم، نسبت به گشت و دفاع از محله‌های شهرستان خاش اقدام می‌کنند.
 
سرهنگ پاسدار فضلي تصريح كرد: کشور ايران اسلامي امنیت خوبی دارد و سربازان ناجا به‌خوبی در این حوزه انجام وظیفه کرده‌اند و ما هم با اجرای طرح گشت محله در شهرستان خاش به کمک و یاری آن‌ها می‌رویم.
 
وي با بيان اينكه گشت بسیجی محله محور در راه حمایت از حقوق مردم و برای کمک به امنیت جامعه انجام مي شود، گفت: بسیجیان باید در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نباشند.
 
فرمانده سپاه شهرستان خاش ادامه داد: خدمت رسانی و کمک به ارتقاء و افزايش امنیت برای خدمت ارزشمند به محله ها آن هم با مشارکت خود مردم می تواند نقش بسيار زيادي در آرامش محله ها ایفا کند و گشت محله محور بسیج می تواند در تحقق این مهم تاثیر زیادی داشته باشد.
 
وي با بيان اينكه گشت محله محور برنامه مهمی است که باید با حساسیت و اهمیت کامل اجرا شود، خاطرنشان كرد: این طرح با همکاری همه افراد محله از جمله نیروهای عادی و معتمدین محل و با جلب اعتماد و مشارکت مردم، انسجام بخشی به بسیجیان و خدمت رسانی به محله برای ارتقای آسایش و آرامش اجرا می شود.
 
سرهنگ پاسدار فضلي با بيان اينكه در ابتداي انقلاب اسلامي نيز کمیته های مردمی در مساجد اين گشت ها را انجام مي دادند، افزود: انجام کارهایی مانند نگهبانی، پشتیبانی، اطلاعاتی و خدماتی از برنامه های بسیج در ابتدای انقلاب بود.
 
وي با بيان اينكه تمامي اقشار مردم در حفاظت از انقلاب نقش مهمي داشتند، تصريح كرد: گشت های بسیج در ابتدای انقلاب شكوهمند ايران اسلامي حتی به جمع کردن آمریکایی ها وافرادی که رژیم پهلوی را قبول داشتند کمک كرد.
 
سرهنگ پاسدار فضلي بيان كرد: محور فعالیت گشت های محله محور پایگاه های بسیج مساجد است و بسیجیان با اطاعت از مقام معظم رهبري در كنار اقدامات فرهنگي، اقتصادي، اجتماعی، کار امنیتی نیز انجام می دهند.
 
وي با بيان اينكه آبروی افراد برای ما دارای اهمیت و ارزشمند است، گفت: بسیجیان در گشت های محله محور کار دخالت در پرونده ودستگیری ندارند و اولویت اول ما توجیه، تشویق بسیجیان و حضور آنها در محله ها و ترویجی ایجابی  کار امر به معروف و نهی از منکرکه باید با جاذبه آن را انجام دهیم.
 
سرهنگ پاسدار فضلي با بيان اينكه اولویت ما در طرح گشت محله محور حلقه های مرکزی شهر و اطراف آن است، اذعان كرد: بسیجیان باید با هوشیاری و آمادگی های لازم همیشه در صحنه باشند و داعش در منطقه به دنبال ناامن کردن جامعه است و لذا باید هوشیار باشیم.
 
وي اظهار كرد: فضاسازی فرهنگی واطلاع رسانی و تشریح طرح برای مردم باید توسط ائمه جمعه صورت گیرد.
 
گفتني است؛ نشست آسیب شناسی فضای مجازی سپاه خاش در محل کانون ورزشی سپاه این شهرستان، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهداي گمنام خاش، ویژه برنامه های هفته بسیج در بخش نوک آباد و سطح شهرستان خاش، برپایی نشست نهضت روشنگری، کوهپیمایی و پیاده روی، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، دیدار دانشجویان با خانواده شهید نوروزی، محفل انس با قرآن دانشجویان غبارروبی و عطرافشانی دانشجویان، مسابقات قهرمانی فوتسال جام شهید محمدامین ریگی، برگزاری آبرو محله شهید عبدالرحیم جمالزهی مقدم توسط سپاه خاش، مسابقات قهرمانی فوتسال و طناب کشی، بازدید علمی بسیج مهندسین سیستان و بلوچستان از کارخانه سیمان، نشست تشکیل همفکری مسئولین شهرستان خاش در فضای مجازی توسط سپاه خاش، دیدار با کارگر بسیجی حادثه دیده کارخانه سیمان، تریبون آزاد و بی تعارف مردم با بسیج، ایستگاه مشاوره فضای مجازی، نشست نهضت روشنگري و سياسي در نجف آباد، افتتاح پايگاه شهيد كهرازهي، ايستگاه صلواتي بسيج دانشجويي، نشست نهضت روشنگري در كوشه، صبحگاه دانش آموزي در مدرسه قائم، نشست بصيرتي خواهران نمايشگاه عكس و پوستر دانش آموزي ديدار با خانواده هاي نيازمند و بي بضاعت كارواندر از مهمترین برنامه های اجرایی هفته بسيج در شهرستان خاش بودند.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 450734

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450734/گشت-های-محله-محور-بسیج-نقش-بسزایی-برقراری-امنیت-ایجاد-حس-آرامش-مردم-اجراي-جلوگیری-آسیب-اجتماعی-خاش

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir