امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

جامعه امروز نیازمند وحدت و همدلی است/ ترامپ پنبه تبدیل شدن قدس شریف به پایتخت اسرائیل را باید از گوش خود بیرون کند

17 آذر 1396 ساعت 12:05

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: علمای اهل تسنن بر وحدت پایدار و محکم بین شیعه و سنی اعتقاد داشته باشند.


به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نماز جمعه شهرستان خاش با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: مسلمانان با رعایت امر به معروف و نهی از منکر می توانند ضمن تقوای الهی، اعمال عبادی را هم انجام دهند.
وی گفت: در آیات و روایات بسیاری بر رعایت تقوای الهی و رستگاری تاکید شده و لذا باید مسلمانان به این مسئله توجه کنند.

مولوي شهنوازي با اشاره به سیاست های نادرست ترامپ در خصوص معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، افزود: هدف از این اقدام ترامپ انتقال قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در راستای ایستادگی در مقابل حرکت انتفاضه‌ها و جبهه مقاومت و بیداری اسلامی در محدودسازی این رژیم جنایت‌کار و
کودک‌کش در منطقه است و هرگز اجازه نمی دهیم استکبار جهانی به این فکر پلید و زشت خود دست پیدا کند.

وی گفت: اساس جامعه اسلامی وحدت است و از این‌رو هر نوع ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی محکوم است.

مولوی شهنوازی وحدت و اتحاد را عامل اصلی رشد و توسعه دانست و تصریح کرد: هر اقدامی که باهم فکری و تصمیم گروهی گرفته شود نتیجه‌اش پیشرفت و رشد خواهد بود و قطعاً با اختلاف و بحث به‌جایی نخواهیم رسید.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش قومیت و هدف مشترک را ازجمله محورهای وحدت اعلام کرد و گفت: داشتن هدف مشترک باراهنمایی‌های رهبری توانا قطعاً جامعه را به سعادت می‌رساند ازاین‌رو است که شیعیان بر این دو اصل مهم تأکیددارند.

مولوی شهنوازی تصریح کرد: همچنین دشمن مشترک از دیگر محورهای وحدت است چراکه تمامی قبیله و منطقه با اتحاد علیه دشمن قیام خواهند کرد و دودستگی وجود نخواهد داشت.

وی بابیان اینکه عقاید مشترک بین مسلمانان خشم دشمن را بیشتر کرده است، خاطر نشان کرد: اتحاد و انسجام بیشتر بین مسلمانان عقاید آنان را محکم‌تر و قدرت ایستادگی در برابر دشمن را دوچندان کرده است.

مولوی شهنوازی اذعان کرد: پیامبر (ص) در نخستین قدم برای تبلیغ اسلام در مدینه برادری رابین انصار و مهاجران پایه‌ریزی کرد به‌طوری‌که ایشان با حضرت علی (ع) پیمان برادری را بست ازاین‌رو جامعه اسلامی بر اساس وحدت به وجود آمده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش افزود: همچنین رسول اکرام (ص) کینه‌های قدیمی و قبیله‌ای را تبدیل به وحدت و برادری کرد ازاین‌رو فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد.

وی اعلام کرد: اکنون نیز دشمنان اسلام شیعه و سنی نمی‌شناسند، به‌طوری‌که تکفیری‌ها در جنگ‌های منطقه‌ای با شیوه غیرانسانی جان مسلمانان گرفتند.

شهنوازی اظهار کرد: بااین‌وجود برای دشمن فرقی ندارد در هر جای دنیا مسلمان وجود داشته باشد برای ایجاد اختلاف تلاش می‌کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 450866

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450866/جامعه-امروز-نیازمند-وحدت-همدلی-ترامپ-پنبه-تبدیل-شدن-قدس-شریف-پایتخت-اسرائیل-باید-گوش-خود-بیرون-کند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir