۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

جامعه امروز نیازمند وحدت و همدلی است/ ترامپ پنبه تبدیل شدن قدس شریف به پایتخت اسرائیل را باید از گوش خود بیرون کند

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: علمای اهل تسنن بر وحدت پایدار و محکم بین شیعه و سنی اعتقاد داشته باشند.
جامعه امروز نیازمند وحدت و همدلی است/ ترامپ پنبه تبدیل شدن قدس شریف به پایتخت اسرائیل را باید از گوش خود بیرون کند
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نماز جمعه شهرستان خاش با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: مسلمانان با رعایت امر به معروف و نهی از منکر می توانند ضمن تقوای الهی، اعمال عبادی را هم انجام دهند.
وی گفت: در آیات و روایات بسیاری بر رعایت تقوای الهی و رستگاری تاکید شده و لذا باید مسلمانان به این مسئله توجه کنند.

مولوي شهنوازي با اشاره به سیاست های نادرست ترامپ در خصوص معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، افزود: هدف از این اقدام ترامپ انتقال قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در راستای ایستادگی در مقابل حرکت انتفاضه‌ها و جبهه مقاومت و بیداری اسلامی در محدودسازی این رژیم جنایت‌کار و
کودک‌کش در منطقه است و هرگز اجازه نمی دهیم استکبار جهانی به این فکر پلید و زشت خود دست پیدا کند.

وی گفت: اساس جامعه اسلامی وحدت است و از این‌رو هر نوع ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی محکوم است.

مولوی شهنوازی وحدت و اتحاد را عامل اصلی رشد و توسعه دانست و تصریح کرد: هر اقدامی که باهم فکری و تصمیم گروهی گرفته شود نتیجه‌اش پیشرفت و رشد خواهد بود و قطعاً با اختلاف و بحث به‌جایی نخواهیم رسید.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش قومیت و هدف مشترک را ازجمله محورهای وحدت اعلام کرد و گفت: داشتن هدف مشترک باراهنمایی‌های رهبری توانا قطعاً جامعه را به سعادت می‌رساند ازاین‌رو است که شیعیان بر این دو اصل مهم تأکیددارند.

مولوی شهنوازی تصریح کرد: همچنین دشمن مشترک از دیگر محورهای وحدت است چراکه تمامی قبیله و منطقه با اتحاد علیه دشمن قیام خواهند کرد و دودستگی وجود نخواهد داشت.

وی بابیان اینکه عقاید مشترک بین مسلمانان خشم دشمن را بیشتر کرده است، خاطر نشان کرد: اتحاد و انسجام بیشتر بین مسلمانان عقاید آنان را محکم‌تر و قدرت ایستادگی در برابر دشمن را دوچندان کرده است.

مولوی شهنوازی اذعان کرد: پیامبر (ص) در نخستین قدم برای تبلیغ اسلام در مدینه برادری رابین انصار و مهاجران پایه‌ریزی کرد به‌طوری‌که ایشان با حضرت علی (ع) پیمان برادری را بست ازاین‌رو جامعه اسلامی بر اساس وحدت به وجود آمده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش افزود: همچنین رسول اکرام (ص) کینه‌های قدیمی و قبیله‌ای را تبدیل به وحدت و برادری کرد ازاین‌رو فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد.

وی اعلام کرد: اکنون نیز دشمنان اسلام شیعه و سنی نمی‌شناسند، به‌طوری‌که تکفیری‌ها در جنگ‌های منطقه‌ای با شیوه غیرانسانی جان مسلمانان گرفتند.

شهنوازی اظهار کرد: بااین‌وجود برای دشمن فرقی ندارد در هر جای دنیا مسلمان وجود داشته باشد برای ایجاد اختلاف تلاش می‌کند.

انتهای پیام/
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 450866
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *