تحقق وعده ای دیگر از دولت سیزدهم در جنوب شرق کشور

گاز رسانی به 75 هزار نفر از ساکنان شهرستان خاش آغازشد

12 آبان 1401 ساعت 21:56

به همت دولت سیزدهم گازرسانی به ۷۵ هزار نفر از ساکنان شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان امروز آغاز شد.


به گزارش تفتان ما، صاحب گل صالحی فرماندار خاش، در افتتاح عملیات گازرسانی به این شهرستان بیان کرد: گازرسانی به خاش بطول ۱۰۴ کیلومتر از ایرانشهر به پالیزان با قُطر لوله ۲۰ اینچ و از پالیزان به خاش با قُطر لوله ۱۶ اینج  به طول ۴۲ کیلومتر و انتقال گاز از خاش به میرجاوه به طول ۱۱۰ کیلومتر و با قُطر لوله ۱۰ اینچ انجام شده است.
 
وی افزود: مجموع اعتبار خط انتقال گاز از ایرانشهر تا خاش بطول ۱۴۶ کیلومتر مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان و اعتبار شبکه تعذیه و توزیع گاز در شهر هم ۸۰ میلیارد تومان بوده است.
 
فرماندار خاش بیان کرد: با افتتاح گاز در این شهر ماهانه ۱۲ میلیون لیتر نفت کوره کارخانه سیمان خاش و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت نفت گاز مصرفی ۱۱۶ واحد خبازی، ۴۰ واحدمرغداری و گلخانه صرفه جویی می‌شود.
 
صالحی تصریح کرد: گازرسانی به ۲۴ هزار خانوار با جمعیت ۷۵ هزار نفر در خاش آغاز شده و علاوه بر این  کارخانه سیمان خاش نیز از گاز بهره‌مند و از تردد ماهیانه بیش‌از ۲۵۰ کامیون حامل سوخت مورد نیاز کارخانه جلوگیری و موجب کاهش ترافیک می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: عملیات خط انتقال و اجرای شبکه گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۱۲۰ روستای بخش‌های پشتکوه و مرکزی با بهره‌مندی ۴۵ هزار نفر اجرا شده که نوید دهنده توسعه و عمران و آبادانی این شهرستان است.

فرماندار خاش ادامه داد: اجرای همزمان چهار ابرپروژه گاز، آبرسانی، ایستگاه راه آهن و باند دوم جاده خاش به زاهدان با همت و اهتمام نگاه ویژه دولت سیزدهم در حال انجام است که منجر به محرومیت‌زدایی این منطقه می‌شود.

خدمت در سیستان و بلوچستان یک افتخار است

علی اکبر میدان‌شاهی مدیرعامل شرکت ملی گاز استان فارس، نیز در این مراسم بیان کرد: در این پروژه بالغ بر ۱۲۰روستا گاز رسانی خواهند شد و این امر خود مانع مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد گسترش و آبادانی روستاها خواهد شد.
 
وی افزود: شرکت ملی گاز بعد از انقلاب در زمینه  گاز رسانی به روستاها و شهرها بهترین عملکرد را داشته و امروز نیز زمینه اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم نیز فراهم شده است.
 
میدان شاهی اظهار کرد: حضور و خدمت در بین برادران شیعه و سنی در این استان نماد کامل وحدت است و خدمت در سیستان و بلوچستان برای ما یک افتخار است.
 
نگاه ویژه دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از تحقق وعده های دولت سیزدهم در شهرستان خاش بیان کرد: با روی کار امدن دولت سیزدهم کارهای بزرگی در سیستان و بلوچستان محقق شده است و این نشان از نگاه ویژه دولت به این استان است.
 
وی خواستار اجرای امنیت این پروژه شد و افزود: اجرای این پروژه ها علاوه بر توسعه و پیشرفت استان می تواند زمینه اشتغال را برای جوانان نیز فراهم کند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 452223

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/452223/گاز-رسانی-75-هزار-نفر-ساکنان-شهرستان-خاش-آغازشد

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir