۰
تحقق وعده ای دیگر از دولت سیزدهم در جنوب شرق کشور

گاز رسانی به 75 هزار نفر از ساکنان شهرستان خاش آغازشد

به همت دولت سیزدهم گازرسانی به ۷۵ هزار نفر از ساکنان شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان امروز آغاز شد.
گاز رسانی به 75 هزار نفر از ساکنان شهرستان خاش آغازشد
به گزارش تفتان ما، صاحب گل صالحی فرماندار خاش، در افتتاح عملیات گازرسانی به این شهرستان بیان کرد: گازرسانی به خاش بطول ۱۰۴ کیلومتر از ایرانشهر به پالیزان با قُطر لوله ۲۰ اینچ و از پالیزان به خاش با قُطر لوله ۱۶ اینج  به طول ۴۲ کیلومتر و انتقال گاز از خاش به میرجاوه به طول ۱۱۰ کیلومتر و با قُطر لوله ۱۰ اینچ انجام شده است.
 
وی افزود: مجموع اعتبار خط انتقال گاز از ایرانشهر تا خاش بطول ۱۴۶ کیلومتر مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان و اعتبار شبکه تعذیه و توزیع گاز در شهر هم ۸۰ میلیارد تومان بوده است.
 
فرماندار خاش بیان کرد: با افتتاح گاز در این شهر ماهانه ۱۲ میلیون لیتر نفت کوره کارخانه سیمان خاش و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت نفت گاز مصرفی ۱۱۶ واحد خبازی، ۴۰ واحدمرغداری و گلخانه صرفه جویی می‌شود.
 
صالحی تصریح کرد: گازرسانی به ۲۴ هزار خانوار با جمعیت ۷۵ هزار نفر در خاش آغاز شده و علاوه بر این  کارخانه سیمان خاش نیز از گاز بهره‌مند و از تردد ماهیانه بیش‌از ۲۵۰ کامیون حامل سوخت مورد نیاز کارخانه جلوگیری و موجب کاهش ترافیک می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: عملیات خط انتقال و اجرای شبکه گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۱۲۰ روستای بخش‌های پشتکوه و مرکزی با بهره‌مندی ۴۵ هزار نفر اجرا شده که نوید دهنده توسعه و عمران و آبادانی این شهرستان است.

فرماندار خاش ادامه داد: اجرای همزمان چهار ابرپروژه گاز، آبرسانی، ایستگاه راه آهن و باند دوم جاده خاش به زاهدان با همت و اهتمام نگاه ویژه دولت سیزدهم در حال انجام است که منجر به محرومیت‌زدایی این منطقه می‌شود.

خدمت در سیستان و بلوچستان یک افتخار است

علی اکبر میدان‌شاهی مدیرعامل شرکت ملی گاز استان فارس، نیز در این مراسم بیان کرد: در این پروژه بالغ بر ۱۲۰روستا گاز رسانی خواهند شد و این امر خود مانع مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد گسترش و آبادانی روستاها خواهد شد.
 
وی افزود: شرکت ملی گاز بعد از انقلاب در زمینه  گاز رسانی به روستاها و شهرها بهترین عملکرد را داشته و امروز نیز زمینه اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم نیز فراهم شده است.
 
میدان شاهی اظهار کرد: حضور و خدمت در بین برادران شیعه و سنی در این استان نماد کامل وحدت است و خدمت در سیستان و بلوچستان برای ما یک افتخار است.
 
نگاه ویژه دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از تحقق وعده های دولت سیزدهم در شهرستان خاش بیان کرد: با روی کار امدن دولت سیزدهم کارهای بزرگی در سیستان و بلوچستان محقق شده است و این نشان از نگاه ویژه دولت به این استان است.
 
وی خواستار اجرای امنیت این پروژه شد و افزود: اجرای این پروژه ها علاوه بر توسعه و پیشرفت استان می تواند زمینه اشتغال را برای جوانان نیز فراهم کند.


انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 452223
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *