در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه خاش مطرح شد؛

با انفاق خلاء های جامعه اسلامی را می توانیم پر کنیم

16 دی 1401 ساعت 14:05

امام جمعه خاش مطرح کرد: این مادران بودند که با تربیت صحیح اسلامی فرزندان خود را به جبهه حق علیه باطل فرستادند و باعث پیروزی اسلام و انقلاب شدند.


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،  نماز جمعه امروز شانزدهم دیماه به امامت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه خاش با حضور مردم مومن و ونماز گزار در محل مسجد جامع خاش برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین دهقان: به وفات حضرت ام البنین همسر امیرالمومنین علی(ع)اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) بعد از شهادت حضرت زهرا(س) با حضرت ام البنین ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند برومند شدند.

وی افزود: تربیت فرزندان توسط مادران با رعایت شئون و قوانین اسلامی مسلما نقش مهمی در گسترش و پیشرفت اسلام داشته است.

‌دهقان به شانزدهم دیماه روز شهادت شهدای دانشجو در زمان رژیم صدام اشاره کرد وگفت: سیره و منش این شهدا که با دست خالی با دشمنان جنگیدند میتواند الگوی دانشجویان ما باشد.
هفدهم دیماه یادآور کشف حجاب بدست رضا شاه بود چون یکی از  راههای شکست و نابودی خانواده بی حجابی و سست کردن پایه های خانواده است.

وی بیان کرد: حکت نبوت نجات انسان از گناهان است حکمت نماز یاد خداست حکمت جهاد رفع موانع و...است بنابراین هر عملی در اسلام حکمتی دارد.
حکمت رعایت حجاب نیز و اینکه سفارش به حجاب سفارش شده تشکیل و داشتن جامعه ای اسلامی و سالم است.

امام جمعه خاش اظهار کرد: زنان در مواجهه با نامحرمان صدای خوشان را نازنک نکنند تا در قلب کسانی که مرض وجود دارد تأثیر نگذارند و بنابراین حجاب مانع از گناه و باعث شکل گیری فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده و جامعه ای عاری از فساد خواهد شد.

دهقان به آثار حجاب در زندگی اشاره کرد وگفت: حجاب باعث طهارت قلب می شود و موجب تزکیه نفس و جلوگیری از بی بندوباری خواهد شد لذا حجاب عبارت است از یک نحوه احترام و حرمت به خانمها که نامحرمان نتوانند با نگاهی آلوده به آنهارا بنگرند.
بانوان جامعه اسلامی باید با تأسی از ائمه در حفظ حجاب و حفظ ارزشهای والای انسانی کوشا باشند.

دهقان به حمله ایران به آمریکا بعد از شهادت سردار دلها اشاره کرد و بیان کرد : این حادثه شیرین و سیلی تلخی به دشمن بود.

وی به سالروزسقوط هواپیما اوکراینی و حادثه تلخ که باعث از دست دادن بسیاری از عزیزان شد و خطای انسانی باعث این حادثه تلخ و ناخواسته شد.

دهقان تصریح  کرد: یادآور کسانی شد که خدمات ارزنده ای برای کشور انجام داده اند از جمله میرزاتقی خان که در مدت سه سال خدمات ارزنده و بسیاری در کشور انجام داد که باعث مبارزه و کم شدن فساد و گماردن افراد
لایق در دربارشد از جمله اقدامات این امیر لایق ایرانی: ایجادکارخانه شکر، بلور،شیرینی سازی و...بدست او شد که در آن زمان باعث پیشرفت های زیادی شد و دشمنان که نتوانستند او را با خود همگام سازند دست به کشن وی زدند.

امام جمعه خاش اهانت به مراجع اعظام و مقام معظم رهبری را بشدت توسط فرانسه محکوم کرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 452428

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/452428/انفاق-خلاء-های-جامعه-اسلامی-می-توانیم-پر-کنیم

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir