۰
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه خاش مطرح شد؛

با انفاق خلاء های جامعه اسلامی را می توانیم پر کنیم

امام جمعه خاش مطرح کرد: این مادران بودند که با تربیت صحیح اسلامی فرزندان خود را به جبهه حق علیه باطل فرستادند و باعث پیروزی اسلام و انقلاب شدند.
با انفاق خلاء های جامعه اسلامی را می توانیم پر کنیم
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،  نماز جمعه امروز شانزدهم دیماه به امامت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه خاش با حضور مردم مومن و ونماز گزار در محل مسجد جامع خاش برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین دهقان: به وفات حضرت ام البنین همسر امیرالمومنین علی(ع)اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) بعد از شهادت حضرت زهرا(س) با حضرت ام البنین ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند برومند شدند.

وی افزود: تربیت فرزندان توسط مادران با رعایت شئون و قوانین اسلامی مسلما نقش مهمی در گسترش و پیشرفت اسلام داشته است.

‌دهقان به شانزدهم دیماه روز شهادت شهدای دانشجو در زمان رژیم صدام اشاره کرد وگفت: سیره و منش این شهدا که با دست خالی با دشمنان جنگیدند میتواند الگوی دانشجویان ما باشد.
هفدهم دیماه یادآور کشف حجاب بدست رضا شاه بود چون یکی از  راههای شکست و نابودی خانواده بی حجابی و سست کردن پایه های خانواده است.

وی بیان کرد: حکت نبوت نجات انسان از گناهان است حکمت نماز یاد خداست حکمت جهاد رفع موانع و...است بنابراین هر عملی در اسلام حکمتی دارد.
حکمت رعایت حجاب نیز و اینکه سفارش به حجاب سفارش شده تشکیل و داشتن جامعه ای اسلامی و سالم است.

امام جمعه خاش اظهار کرد: زنان در مواجهه با نامحرمان صدای خوشان را نازنک نکنند تا در قلب کسانی که مرض وجود دارد تأثیر نگذارند و بنابراین حجاب مانع از گناه و باعث شکل گیری فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده و جامعه ای عاری از فساد خواهد شد.

دهقان به آثار حجاب در زندگی اشاره کرد وگفت: حجاب باعث طهارت قلب می شود و موجب تزکیه نفس و جلوگیری از بی بندوباری خواهد شد لذا حجاب عبارت است از یک نحوه احترام و حرمت به خانمها که نامحرمان نتوانند با نگاهی آلوده به آنهارا بنگرند.
بانوان جامعه اسلامی باید با تأسی از ائمه در حفظ حجاب و حفظ ارزشهای والای انسانی کوشا باشند.

دهقان به حمله ایران به آمریکا بعد از شهادت سردار دلها اشاره کرد و بیان کرد : این حادثه شیرین و سیلی تلخی به دشمن بود.

وی به سالروزسقوط هواپیما اوکراینی و حادثه تلخ که باعث از دست دادن بسیاری از عزیزان شد و خطای انسانی باعث این حادثه تلخ و ناخواسته شد.

دهقان تصریح  کرد: یادآور کسانی شد که خدمات ارزنده ای برای کشور انجام داده اند از جمله میرزاتقی خان که در مدت سه سال خدمات ارزنده و بسیاری در کشور انجام داد که باعث مبارزه و کم شدن فساد و گماردن افراد
لایق در دربارشد از جمله اقدامات این امیر لایق ایرانی: ایجادکارخانه شکر، بلور،شیرینی سازی و...بدست او شد که در آن زمان باعث پیشرفت های زیادی شد و دشمنان که نتوانستند او را با خود همگام سازند دست به کشن وی زدند.

امام جمعه خاش اهانت به مراجع اعظام و مقام معظم رهبری را بشدت توسط فرانسه محکوم کرد.
انتهای پیام/
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 452428
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *