مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خبر داد،

برگزاری کارگاه یک روزه آموزشی ترویجی، مدیریت بهنگام پسته

13 بهمن 1401 ساعت 12:48

بهزاد شهرکی دیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور، کارگاه یک روزه آموزشی، ترویجی و مدیریت بهنگام باغات پسته انجام شد


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، بهزاد شهرکی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در اولین روز از دهه فجر با همکاری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور با هدف بکارگیری و دانش علمی برای بالابردن میزان محصول پسته و جلوگیری از آسیب های ناشی از آب و هوا برگزار شد. 

وی اظهار کرد: برنامه سازمان جهاد کشاورزی در خصوص توسعه باغات پسته در نقاط مستعد استان راهبردهای ویژه ای جهت اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی به منظور ارتقا سطح دانش کارشناسان،  بهره برداری و انتقال یافته ها در حال اجرا است.

بهزاد شهرکی افزود: کلاس های آموزشی، ترویجی با حضور ۵۰ نفر از بهره برداران، مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی در شهرستان تفتان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی در کوددهی، هرس و یخ آب زمستانه ارائه گردید.

مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان سطح زیر کشت پسته در استان را ۱۰۹۴۴ هکتار دانست که از این میزان ۸۰۴۳ هکتار بارور و ۲۹۰۱ هکتار غیربارور با ارقام غالب اکبری، احمدآقایی و کله قوچی بوده که سالانه  ۸۰۷۰ تن محصول از این باغات برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی کشور می شود.


انتهای خبر/


کد مطلب: 452514

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/452514/برگزاری-کارگاه-یک-روزه-آموزشی-ترویجی-مدیریت-بهنگام-پسته

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir