۰

شبکه برق روستای ملک آباد تفتان پایدار است

مدیر اداره برق شهرستان تفتان: هیچگونه درخواستی مبنی بر سرقت شبکه برق این منطقه در سامانه ۱۲۱ ثبت نشده است.
شبکه برق روستای ملک آباد تفتان پایدار است
به گزارش پایگاه خبری تخلیلی تفتان ما به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، به دنبال انتشار ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر سرقت شبکه برق روستای ملک آباد شهرستان تفتان و عدم رسیدگی به این اقدام با توجه به گذشت ۲ ماه از این اتفاق، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر اداره برق شهرستان تفتان با بیان اینکه هیچگونه درخواستی مبنی بر سرقت شبکه برق این منطقه در سامانه ۱۲۱ ثبت نشده است، گفت: طی این مدت، برق روستای ملک آباد پایدار بوده و این ۲ فاصله شبکه برق جهت برق‌رسانی به یک واحد مسکونی انجام شده که طبق استعلام صورت گرفته از سال ۹۲ تاکنون قرائت کنتور نداشته و فاقد سکنه است.

ریگی ادامه داد: حسب وظیفه ذاتی خدمت رسانی شرکت توزیع برق استان، پرسنل این اداره نسبت به اصلاح و احداث مجدد شبکه برق سرقت شده اقدام کردند.

«قرارگیری در اراضی ملی علت عدم توسعه شبکه برق این روستا است»

وی با بیان اینکه طبق قانون برق رسانی و توسعه شبکه برق به مناطق شهری و روستایی منوط به تأیید متولیان زمین همچون شهرداری، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و ... است، گفت: این شهروند در بهمن ماه سال گذشته درخواستی مبنی بر توسعه شبکه برق ثبت نموده که با توجه به قرارگیری محل سکونت این شهروند در اراضی ملی و عدم تأیید اداره منابع طبیعی در خصوص مجوز خدمت رسانی، امکان توسعه شبکه برق وجود ندارد.

ریگی افزود: بر همین اساس، شهروند مذکور سابقه استفاده غیر مجاز از شبکه ی برق سرقت شده داشته که در چند نوبت نسبت به تذکر و جمع آوری کابل غیر مجاز شان اقدام شده است. 

«احداث شبکه روشنایی معابر روستاها بر عهده دهیاری هر روستا است»

وی با بیان اینکه طبق قانون احداث شبکه روشنایی معابر روستاها بر عهده دهیاری هر روستا است، افزود: با توجه به اینکه این روستا فاقد دهیاری است، باید ساکنین محترم نسبت به درخواست احداث شبکه روشنایی معابر به بخشداری منطقه و پیگیری موضوع از این طریق اقدام کنند.


ریگی تصریح کرد: تبدیل ۱۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، نصب یک دستگاه بوستر در منطقه نوک آباد و در مرحله نصب قرار داشتن یک دستگاه بوستر در منطقه چاه احمد، اجرای پروژه توسعه شبکه شهری و روستایی با حجم ۱۶ کیلومتر، اجرای توسعه شبکه برق شهرک چاه شور به حجم پنج کیلومتر از جمله اقدامات بهره‌برداری شده این اداره برق است.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 452537
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *