۰
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

خادمان فرهنگی نقاط هدف دشمن را شناسایی و در برابر آن ایستادگی کنند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دشمن فرهنگ را نشانه گرفته و خادمان فرهنگی سربازان و سرداران جبهه فرهنگی هستند و باید با از خودگذشتگی تلاش و نقاط هدف دشمن را شناسایی و در برابر آن ایستادگی کنند.
خادمان فرهنگی نقاط هدف دشمن را شناسایی و در برابر آن ایستادگی کنند
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، آیت‌الله مصطفی محامی در آیین تجلیل از خادمین نمونه فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در محل تالار اشراق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد بیان کرد: هویت نظام ما جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی است و دشمن با هر ۲ این‌ها مشکل دارد و به دنبال ضربه‌زدن به هر دو جهت است.
 
وی افزود: دشمن فرهنگ را نشانه گرفته و این در حالی است که فرهنگ روح حاکم بر جامعه و ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز جامعه است و اگر فرهنگ آسیب ببیند جامعه آسیب خواهد دید و اگر فرهنگ روبه‌رشد باشد جامعه روبه‌رشد خواهد بود.
 
امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: دشمن با شبیخون فرهنگی، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی فرهنگ را نشانه گرفته و در این میدان جنگ فرهنگی خادمان فرهنگی سربازان و سرداران جبهه فرهنگی هستند و باید همچون سربازان و سرداران دوران دفاع مقدس با از خودگذشتگی تلاش و نقاط هدف دشمن را شناسایی و در برابر آن ایستادگی کنند.
 
وی اذعان کرد: اگر دشمن عقیده و فرهنگ دینی، اخلاق و ارزش‌های اسلامی، وحدت ملی و انسجام اجتماعی و فرهنگ و آداب ایرانی ما را نشانه گرفته باید جانانه در برابر او ایستادگی و همچون دوران دفاع مقدس از کشور خود دفاع کنیم.
 
محامی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس کوچک و بزرگ، زن و مرد ایستادگی کردند و در حال حاضر نیز در جبهه فرهنگی همه ما به‌خصوص فعالان و اصحاب حوزه فرهنگ باید با همان روحیه جهادی برای مقابله با دشمن سربازی و سرداری کنیم و در برابر تهاجمات دشمن ایستادگی کنیم.
 
وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با تنوع قومی و مذهبی از فرهنگ و آداب متنوعی برخوردار است که متولیان حوزه فرهنگ باید از این نعمت‌ها و فرصت‌ها استفاده و شکر عملی داشته باشند که در غیر این صورت فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: محرومیت این استان از حیث عدم برخورداری از سرمایه و ظرفیت‌ها نیست؛ بلکه محرومیت ما در عدم استفاده از این سرمایه‌هاست چرا که ما از سرمایه‌های مادی و معنوی خوبی برخوردار هستیم؛ اما متأسفانه از آن‌ها به‌درستی استفاده نمی‌شود.
 
وی گفت: مسئولان حوزه فرهنگ باید نیروهای فرهنگی را شناسایی، تربیت و کادرسازی داشته باشند و یک جبهه قوی فرهنگی تشکیل دهند و با برنامه‌ریزی و تقسیم کاردرست این جبهه را به‌درستی راهبری کنند تا شاهد اعتلای فرهنگ در سطح استان باشیم.

انتهای خبر/
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 453480
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *