۰
فرماندارخاش:

سالانه ۳۰ تن گوشت بلدرچین در خاش تولید می‌شود

فرماندار خاش گفت: سالانه ۳۰ هزار تن بلدرچین با تکمیل چرخه تولید بلدرچین در این شهرستان تولید و به بازار مصرف خاش و شهرهای استان عرضه می‌شود.
سالانه ۳۰ تن گوشت بلدرچین در خاش تولید می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما ،صاحب گل صالحی  بیان کرد : در حال حاضر یک واحد ۳۲ هزار و ۷۰۰ قطعه‌ای پرورش بلدرچین خاش با سرمایه گذاری یکی از سرمایه‌گذاران بومی منطقه ایجاد و راه اندازی شده است.


فرماندار خاش اظهارکرد: این سرمایه گذار با توان خودش این مجموعه را ایجاد و حدود ۱۹ میلیارد ریال از سرمایه ۵۰ میلیارد ریالی مورد نیاز را از طریق تسهیلات بانکی دریافت کرده است.


صالحی  ادامه داد: این پروژه دارای زنجیره کامل تولید تخم، جوجه، پرورش، کشتارگاه، بسته بندی و سردخانه بوده و سالانه بیش از ۳۰ تن گوشت بلدرچین تولید و به بازار عرضه می‌کند.
وی افزود: ظرفیت تولید این واحد تولید چهار هزار قطعه بلدرچین در ساعت بوده و تاکنون زمینه ایجاد اشتغال برای ۴۵ نفر را فراهم کرده است.


وی تصریح کرد : حمایت از تولیدات داخلی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم بوده و تاکنون در همین راستا و در حمایت از تولیدکنندگان بومی با نگاه بلند دولت پروژه‌های نیمه تمام، تکمیل و به بهره برداری رسیده که نمونه شاخص آن همین پروژه تولید بلدرچین در خاش است.


صالحی در پایان  از حمایت‌های دولت و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تامین نیازهای اقشار جامعه و رونق دادن به تولید و تحقق شعار سال قدردانی کرد.

انتهای خبر/
 
  •  
     
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 453574
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *