۰
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد:

واگذاری زمین رایگان به ۹۲۸ مشمول جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون زمین رایگان به ۹۲۸ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سراسر استان واگذار شده است.
واگذاری زمین رایگان به ۹۲۸ مشمول جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از روابط‌عمومی اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری بیان کرد: برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان تاکنون ۳۲ هزار و ۶۹۷ خانوار استان اقدام به ثبت‌نام کردند که با پالایش‌های به‌عمل‌آمده ۸ هزار و ۸۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شدند. 
 
وی ادامه داد: در این راستا تاکنون به ۹۲۸ خانوار واجد شرایط، زمین ویلایی (تک‌واحدی) تخصیص‌یافته است. 
 
دبیر شورای مسکن استان گفت: مطابق با آیین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد. 
 
وی با بیان اینکه بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به‌منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای مشمول اختصاص دهد، افزود: خانواده‌هایی که شرایط مذکور را دارند نیاز به مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی نداشته و می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir/ مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.
 
اکبری با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان شهرهای زابل، هامون، نیمروز، میرجاوه، قصرقند و فنوج مشمول جوانی جمعیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند.


انتهای خبر/
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 453602
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *