۰
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش خبرداد:

پنج واحد صنفی در خاش به دلیل بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز پلمب شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش سیستان و بلوچستان گفت: پنج واحد صنفی در این شهرستان که اقدام به بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز را کرده بودند پلمب شدند.
پنج واحد صنفی در خاش به دلیل بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز پلمب شد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،هوشنگ ریگی عنوان کرد: با تشدید گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی خاش به منظور حمایت از نیروی کار داخلی و شناسایی و برخورد با اشتغال نیروی کار خارجی فاقد پروانه کار، پنج واحد صنفی این شهرستان که اتباع خارجی فاقد مجوز را بکارگیری کرده بودند، پلمب شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خاش افزود: بنابر ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع و اعلام شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را بکار بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر، جریمه می‌شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت: ضروری است مدیران واحدهای کارگاهی، کارخانه‌ها و اصناف از بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز به‌عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه‌ "جستجوی شغل" افزود: کارفرمایان برای تأمین نیروی کار مورد نیاز خود به این سامانه مراجعه کنند.

انتهای خبر/
 
  •  
     
     
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 453695
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *