۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت ۳۱ فروردین، روز ملی گندم ونان گفت: بر اساس برنامه‌ای که این معاونت تدوین نموده است، تا دو سال آینده باهدف ارتقای تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح، در تولید بذر گندم به خودکفایی رسیده و برنامه داریم نفوذ بذر اصلاح شده و گواهی شده را در گندمزارهای استان به میزان قابل‌ملاحظه‌ای ارتقا دهیم.
خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، اردشیر شهرکی میزان نفوذ بذر اصلاح شده در مزارع را حدود ۵۰ درصد اعلام و افزود سالیانه بین ۶ تا ۷ هزار تن بذر در فصل کشت موردنیاز کشاورزان سیستان و بلوچستان است در حال حاضر علاوه بر بذر تولیدی استان، از سایر استان‌ها نیز بذر گندم وارد می‌کنیم.

 شهرکی بیان کرد: با همراهی مراکز تحقیقات، ارقام اصلاح شده که مقاوم به تنش‌های محیطی است و عملکرد بالایی دارند برای کشت در منطقه به کشاورزان معرفی می‌گردد.

 وی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی جاری تاکنون کشاورزان ۶۱۰۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده کند عنوان کرد: امسال ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص‌یافته که با مشارکت کشاورزان، ۳۱ هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزارهای سیستان و بلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.

 وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش‌بینی و آماده خدمت‌رسانی هستند.

 معاون سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده‌اند .

انتهای خبر/
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 453997
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *