۰
در پی طرح تشدید فعالیت بهداشت محیط رمضان۱۴۰۲ انجام شد؛

یش از ۲هزار بازدید توسط بازرسین بهداشت خاش

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت:تعداد دوهزار بازدید توسط بازرسین بهداشت محیط از مراکز تهیه،توزیع وفروش موادغذایی و اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما؛محمودکردی مدیر شبکه بهداشت و درمان بیان کرد:در طرح سلامت رمضان ۱۴۰۲ اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

وی اظهار کرد:در این طرح که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شد،کارشناسان بهداشت محیط از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب با هدف جلوگیری از بروز مسمومیت‌های ناشی از آب و مواد غذایی و در راستای حفظ و ارتقای سلامت روزه داران وضعیت مراکز تهیه، تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی حساس به ویژه قنادی ها، کبابی ها، مراکز طبخ حلیم و آش، غذاهای سنتی،رستورانها و فست فودها را مورد بررسی و نظارت قرار دادند.

کردی عنوان کرد:در این طرح  تعداد  ۲۰۰۰ بازدید توسط بازرسین بهداشت محیط از مراکز تهیه،توزیع وفروش موادغذایی و اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تصریح کرد:از تعداد بازدیدهای انجام شده، ۳۲ مورد صدور اخطار و معرفی واحدهای صنفی متخلف به مراجع قضایی صورت گرفته است و تعداد ۳ واحد متخلف پلمب شده است.

وی افزود:همچنین در این طرح تعداد ۱۱مورد بازدید بین بخشی با همکاری ادارت ازجمله دادستانی، تعزیرات، اتاق اصناف، بازرسی صمت، انجام شده است.

کردی بیان کرد:تعداد ۱۷۹۴ موردکلرسنجی و  ۱۲۸ نمونه برداری از آب شرب مصرفی و ۶۵مورد نمونه برداری از موادغذایی عمدتا زولبیا،بامیه،شیرینی تر وخشک تولیدی قنادی های سطح شهر نیز توسط بازرسین بهداشت محیط به انجام رسیده است.

وی گفت:همچنین در این مدت تعداد ۱۰۶۷ مورد سنجش کیفیت موادغذایی با تجهیزات بازرسی پرتابل نیز انجام شده است.  

 

این مقام مسئول تصریح کرد:در طرح تشدید فعالیت بهداشت محیط در رمضان ۱۴۰۲،تعداد۱۶۴بازدید از قنادیهای سطح شهر، ۱۵۱۰بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و تعداد ۲۱۵ بازدید از مساجد محل برگزاری نمازهای یومیه و تروایح و حسینیه ها انجام شده است،

وی در پایان از شهروندان خواست  در صورت مواجهه با مشکلات بهداشتی می توانند با  شماره ۱۹۰ تماس گرفته و اطلاع دهند تا توسط کارشناسان بهداشت محیط در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 452927
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *