۰
رئیس اداره شیلات شهرستان تفتان خبرداد:

توزیع بچه ماهی گرمابی بصورت ترویجی بین آبزی پروران شهرستان تفتان

رئیس اداره شیلات شهرستان تفتان گفت:بیش از ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور علفخوار یا آمور بصورت رایگان بین آبزی پروران توزیع گردید.
توزیع بچه ماهی گرمابی بصورت ترویجی بین آبزی پروران شهرستان تفتان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما،آرمان شهنوازی رئیس اداره شیلات شهرستان تفتان با اعلام این خبر افزود: در راستای سیاست های سازمان شیلات ایران مبنی بر تأمین نیاز جامعه به پروتئین سالم آبزیان، بیش از ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور علفخوار یا آمور بصورت رایگان بین آبزی پروران توزیع گردید.
برای این تعداد بچه ماهی اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و دویست میلیون ریال هزینه شده است و در تلاش هستیم با اخذ اعتبارات سهمیه بچه ماهی شهرستان را افزایش دهیم.

با توزیع این تعداد بچه ماهی تاکنون بیش از ۷۰ درصد استخرهای با قابلیت پرورش ماهی در سطح شهرستان فعال شده اند، این در حالی است که قبل از استقرار اداره شیلات در مرکز شهرستان تنها ۳ باب استخر فعال بوده اند.
شهنوازی اذعان کرد:تعداد ۱۲۲ باب استخر در شهرستان قابلیت پرورش ماهی را داشته و همچنین سد خاکی کرغانشور به عنوان یکی از منابع آبی مهم که علاوه بر فعالیت آبخیزداری می توان فعالیت های شیلاتی نیز در آن انجام داد در سال گذشته با تعداد ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع فیتوفاگ و بیگ هد ماهیدار گردید و در سال جاری صید از آن توسط تشکل صیادی شهرستان انجام خواهد گرفت.

انتهای خبر/
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 452961
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *