۰

فاز نهم واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا می باشد 

سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی بخش بهداشت و مدیریت بیماری های دام اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی در سطح کشور نموده است .
فاز نهم واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا می باشد 
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، محمد کریم پورمند رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم بیان کرد: عملیات واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت از سویه غیر بیماری‌زا از تولید داخلی از پانزدهم مهر ماه سال جاری به صورت آشامیدنی و رایگان در جمعیت طیور بومی استان در حال اجرا می باشد که تا پایان آبان ماه ادامه دارد .     


وی افزود: از اهداف عمده این طرح جلوگیری از انتشار ویروس به واحدهای صنعتی و کاهش کانون‌های بیماری در این واحدها و کاهش خسارت در طیور روستایی و کمک به معیشت روستاییان می باشد.                                                   

پورمند در پایان تاکید نمود: بیماری نیوکاسل یکی از بیماری های مهم در پرندگان می باشد که می تواند ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحدهای پرورش نیمچه های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال داشته باشد و مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری واکسیناسیون می باشد.

انتهای خبر/
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 453349
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *