۰
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان خبر داد:

فعالیت ۵۷ تیم نظارتی دامپزشکی در ماه رمضان و عیدنوروز

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در نوروز و ماه مبارک رمضان در سطح استان ۵۷ تیم ثابت و سیار فعالیت خواهند داشت.
فعالیت ۵۷ تیم نظارتی دامپزشکی در ماه رمضان و عیدنوروز
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» به نقل از روابط‌عمومی دامپزشکی سیستان و بلوچستان، غلامرضا سرگزی بیان کرد: باتوجه‌به افزایش میزان مصرف فرآورده‌های خام دامی در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، به‌منظور تامین فرآورده سالم و حلال و همچنین اهمیت ارتقای سطح بهداشت و سلامت مصرف کنندگان این محصولات، نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ شدت می‌گیرد.
 
وی افزود: در زمان اجرای این طرح کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی در سیستان و بلوچستان در قالب تیم‌های ویژه نظارت بهداشتی و شرعی، کار نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه و رستوران‌ها را بر عهده دارند.
 
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مدت زمان اجرای این طرح تعداد ۵۷ تیم ثابت و سیار و ۱۰۷ نفر در قالب بازرس بهداشتی به‌صورت  دو شیفت صبح و عصر وظیفه نظارت بر مراکز عرضه را انجام می‌دهند.
 
وی ادامه داد: شهروندان محصولات و فرآورده‌های خام دامی مورد مصرف خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی در سیستان و بلوچستان تهیه و از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته‌بندی، گوشت قرمز فاقد مهر و لیبل دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کنند.
 
سرگزی گفت: دامپزشکی در راستای وظایف بهداشتی خود، وظیفه نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از شیر، گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ و عسل از مزرعه تولید تا سفره مصرف را به عهده دارد و با هرگونه فعالیت غیر بهداشتی با منشا دامی با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف، در همه مراحل برخورد خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: شهروندان در صورت برخورد با هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا با شماره ۱۵۱۲ سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع تا کارشناسان این اداره کل نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.
 
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 453877
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *