۰
شهردارخاش:

زیرساخت‌های گردشگری خاش نیازمند حمایت‌های ویژه دولت است

شهردار خاش گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، تفریحی، سیاحتی و ایجاد روحیه با نشاط برای مردم و مسافران عبوری به حمایت‌های ویژه دولت نیاز داریم.
زیرساخت‌های گردشگری خاش نیازمند حمایت‌های ویژه دولت است

به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، مهدی شهنوازی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان بیان کرد: وجود چند اثر مهم تاریخی و فرهنگی مانند قلعه حیدرآباد، مسجد جامع و مناره زیبای آن، بازارچه سرپوشیده و مساجد جامع اهل سنت در دل شهر خاش، نشان دهنده قدمت تاریخی و گردشگری این منطقه است.
شهردار خاش عنوان کرد: نخستین شهرداری استان در خاش ایجاد شده و نخستین بوستان سیستان و بلوچستان نیز بوستان تفتان بوده که در خاش قرار دارد و همچنان نیز زیبا و پایدار بوده و از دور خودنمایی می‌کند.


شهنوازی افزود: کمبود سرویس‌های بهداشتی، کمبود مکان برای استراحت شهروندان و گردشگران و نبود فضای مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‌های خاشی و مسافران عبوری و مهمانان نوروزی دغدغه مهم شهروندان و مسؤولان خاش بوده که‌امیدواریم با همکاری میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان بتوانیم به بخشی از این نیازمندی‌ها و دغدغه‌های مردم پاسخ دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز گفت: در حوزه ایجاد سرویس‌های بهداشتی و تجهیز آن‌ها در جوار قلعه تاریخی حیدرآباد و بوستان تفتان آمادگی داریم، اما برای حفظ و نگهداری آن‌ها باید شهرداری خاش پای کار باشد.

محمد هادی طهرانی مقدم افزود: بوستان‌های خانواده و بانوان و پارک سرحد و آثار تاریخی و گردشگری خاش، از فرصت‌های بی‌بدیل برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار در خاش هستند و باید میراث فرهنگی شهرستان و شهرداری خاش به بهترین نحو از فرصت در اختیار، برای تأمین رفاه و آسایش مردم و مسافران بهره ببرند.

انتهای خبر/
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 453575
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *