۰
مدیر حوزه علمیه الزهرا خاش :

حجاب متضمن تحکیم خانواده/مراقب نقشه‌ها و دام‌های دشمنان باشیم

مدیر حوزه علمیه الزهرا خاش گفت: استحکام و ثبات خانواده در گرو آرامش و امنیت زنان جامعه است که حجاب یکی از مهم‌ترین عواملی است که این امنیت را به بانوان ما می‌بخشد.
 هاجر بیوش. در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، با اشاره به اهمیت حجاب و جایگاه آن برای بانوان از نظر اسلام و قرآن بیان کرد: اگر نگاهی به آیات قرآن و بیانات ائمه اطهار و معصومین (ع) بیندازیم سفارش‌ها و تأکید زیادی در باب حجاب و رعایت آن توسط دختران و زنان مسلمان شده است.

مدیر حوزه علمیه الزهرا خاش ادامه داد: پشت تمام سفارش‌ها و تأکیدات بزرگان دینی درباره حجاب از گذشته تاکنون چیزی جز خیر و سعادت برای بانوان مسلمان نبوده است چرا که آنان به‌درستی راه رستگاری و سعادت را تشخیص داده و خواستار سعادت برای تمامی مسلمان بودند.

وی افزود: در جامعه کنونی ما باتوجه‌به نقشه‌های دشمنان و بدخواهان نظام که سعی در کم‌رنگ کردن اهمیت و نقش حجاب در بین زنان مسلمان دارند باید آگاهانه عمل کرد و خانواده‌ها و الخصوص مادران با هوشیاری و تبیین اهمیت حجاب دختران و جوانان را نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه سازند.

این مسئول اظهار کرد: دشمنان ما وقتی مستأصل و عاجز از هرگونه نبرد در برابر ما ماندند دست به جنگ نرم و جنگی که بتواند محکم‌ترین پایه‌های جامعه را متزلزل کند زدند و بی شک دختران، زنان و مادران هر جامعه ستون‌های خانواده و سازندگان اصلی و قدرتمند هر حکومت و کشور هستند.

وی بیان کرد: حجاب میراث ارزشمند و گران‌بهایی است که از حضرت زهرا (س) به دختران و زنان ما رسیده است و ما باید با تمام وجود پاسدار این میراث ارزشمند بانوی بزرگ اسلام باشیم.

بیوش یادآور شد: متولیان امر و مسئولان نیز باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی اهمیت حجاب در جامعه را برای نسل جوان تبیین کنند تا جوانان ما آگاه شوند و در دام نقشه‌های رنگ و لعاب‌دار دشمن نیفتند.

مدیر حوزه علمیه الزهرا خاش عنوان کرد: هدف اسلام از حجاب آن است که زنان و دختران مسلمان با امنیت و آرامش کامل بتوانند وظایف و رسالت اساسی خویش را که حفظ نسل انسان، آموزش و تربیت فرزندان، امورات خانه و... را به بهترین شکل انجام دهند.

در پایان با تأکید بر حفظ حجاب گفت: حجاب مایه خیر و رستگاری و نشانهٔ تقوا و پرهیزکاری است که رعایت آن مسلماً دربردارندهٔ سعادت برای دختران و بانوان ما است.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 454030
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *