۱
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد خاش:

عاشورا منزلت زن را تثبیت کرد

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد خاش گفت: حضور زنان شجاع در قیام عاشورا باعث شد که رسالت حسینی ناتمام نماند.
عاشورا منزلت زن را تثبیت کرد
 زهرا سیاسر عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد خاش و مسئول بسیج اساتید شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما، بیان کرد: برای گرایش به معنویت دلایل گوناگونی وجود دارد، مهم نیست که یک انسان مسلمان باشد یا غیرمسلمان مهم‌ترین عامل گرایش به معنویت فطرت وجودی انسان است که انسان ذاتاً دنبال آفریننده این جهان می‌گردد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد خاش بیان کرد: خداجویی و خداباوری در ذات هم انسان‌ها نهفته است و به صورت‌های مختلف بروز می‌کند. د.انسان به لحاظ آفرینش، محدودیت‌پذیر نیست و در طلب کمال مطلق است و در راه رسیدن به این کمال باید به موجودی نامحدود تکیه کند تا به آرامش برسد؛ بنابراین معنویت‌گرایی در وجود همان انسان‌ها وجود دارد.

وی افزود: معرفت افزایی نسل جوان امروز مهم‌ترین هدف مراسم‌های مذهبی است. ادامه‌دار بودن مراسم‌های مذهبی در طول تاریخ نشان از آن دارد که نسل جوان ادامه‌دهنده این مسیر بوده، چرا که روحیه حق‌طلبی و مسئولیت‌پذیری جوانان، موجب حضور پور شورشان در مراسم‌های مذهبی بوده دشمن تلاش زیادی دارد تا بتواند حضور جوانان را در مراسم‌های مذهبی کاهش دهد تا از این طریق بتواند ضربه اساسی به اسلام بزند.

سیاسر تصریح کرد:مراسمات مذهبی مثل عزاداری ایام محرم نشان‌دهنده حضور جوانان بدون هیچ اجباری ه.. ت.مشاهدمی‌کنیدید که جوان ما مشتاقانه و بدون هیچ اجباری در هیئت‌های مذهبی شرکت کرده و گاهی مدیریت مراسم را برعهده می‌گیرد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد خاش خاطرنشان کرد: این امر نشان‌دهنده این است که فرهنگ عاشورا در جان و قلب جوانان نفوذ کرده است.

وی عنوان کرد: در قبل از انقلاب از ابتدای دهه چهل (دوران پهلوی) برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) ممنوع بود چرا که یکی از برنامه‌های آمریکا این بود که تغییرات گسترده‌ای در فرهنگ این مرزوبوم ایجاد نماید و خوب مردمی که شیفته و دلداده حسین ابن علی بودند مراسم محرم را برگزار می‌کردند و از عاشورا تبدیل شد به یک قیامی علیه رژیم پهلوی.

سیاسر اذعان کرد: قیام عاشورا قیامی بود که به انسان درس آزادگی و انسانیت آموخت قیامی هست که به انسان هویت می‌دهد و عزت می‌بخشد محرم باعث وحدت بین مسلمانان، عزت و سربلندی خواهد شد.

وی بیان کرد: راهپیمایی اربعین خود بزرگ‌ترین نماد وحدت مسلمانی است وجوهی که بین انسان‌ها وحدت میاورد در عاشورا نمایان است وجوهی مثل وفاداری، عزت انسانی، آزادی، عدالت، اخلاق و....

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد خاش عنوان کرد: قیام عاشورا باعث شد منزلت زن در اسلام تثبیت شود زن در تمام عرصه‌های تاریخ اسلام حضور پررنگی داشته و خواهد داشت حضور زنان شجاع در قیام عاشورا باعث شد که رسالت حسینی ناتمام نماند.

وی تصریح کرد: حضور حضرت زینب (س) و روشنگری این بانوی داغ‌دیده باعث روشن‌شدن حقایق شددر همه عرصه‌ها زنان باید نقش پررنگی داشته باشند در انقلاب اسلامی هم بودند زنانی که همچون حضرت زینب (س) پابه‌پای مردان ایستادند حقایق را روشن کردند و باعث بصیرت‌افزایی فرزندان خود شدند.

انتهای خبر/
شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۵
کد مطلب: 454160
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *