۲
کارآفرین نمونه خاشی:

کارآفرینی و تولید بهترین راه استقلال مالی در بین جوانان و بانوان

کارآفرین نمونه خاش گفت: آموزش و ارتقای دانش اقتصادی و تأمین امکانات موردنیاز برای تولید و کارآفرینی در بین بانوان و جوانان ما بی شک باعث کاهش نرخ بیکاری و گسترش رفاه اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.
کارآفرینی و تولید بهترین راه استقلال مالی در بین جوانان و بانوان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، مهری ملک خسروی کارآفرین در عرصهٔ شهرستانی و استانی در گفتگو با خبرنگارتفتان ما، با اشاره به نیاز جامعه امروز ما به کار و کارآفرینی گفت: اگر بانوان و دختران ما با کسب علم و آگاهی از توانمندی‌های خود و استفاده از فرصت‌های موجود در هر منطقه اقدام به اشتغال‌زایی کنند بسیاری از مشکلات و معضلات خانواده‌ها و جامعه حل خواهد شد.

این کارآفرین برتر شهرستان و استان در حوزه صنایع‌دستی و گیاهان دارویی بانویی با عزم راسخ از کوه پایه‌های بیرک، او دروس ابتدایی و راهنمایی را در ایرندگان گذرانده و پس از آن با ورود به برنامه‌هایی با رویکرد خدمت و محرومیت‌زدایی چون طرح شهید رجایی قدم در عرصه خدمت به جامعه و بانوان منطقه گذاشت.بانویی که کمتر کسی در حوزه کارآفرینی و صنایع‌دستی ممکن است با او آشنایی نداشته باشد. 

خسروی در کنار کارآفرینی با برگزاری جلسات دینی در راه گسترش شعائر اسلامی تلاش کرده و با ارشاد مردم در زمینه‌های صلح و سازش، ازدواج آسان و رفع اختلافات زوجین یکی از پیش‌گامان و واسطین امر ازدواج آسان در منطقه ایرندگان و شهرستان خاش است. 

این بانو در کنار گردآوری بانوان در حوزه هنرهای دستی با شناسایی و معرفی خانوارهای کمتر برخوردار ایجاد اشتغال و توانمندسازی برای این بانوان را اولویت قرار داده و عمده تلاشش در راستای توانمندسازی اقتصادی بانوان و گسترش این باور که "من می‌توانم" در بین بانوان بوده است.

این بانوی کارآفرین با اشاره به سال‌ها فعالیت و همکاری با نهادهای مختلف ادامه داد و گفت: در چند دههٔ اخیر بنا نیاز بانوان و دختران منطقه که بسیاری از آنها به دلایل مختلف از کسب علم و تحصیل بازمانده بودند تصمیم به کمک و ایجاد اشتغال برای آنها گرفتم تا بتوانند در کنار آموزش کسب درآمد کنند و نیازهای اقتصادی خود و خانواده را رفع کنند.

وی افزود: خانه طب سنتی که پس از گذراندن دوره‌های تخصصی در تهران موفق به دایر کردن آن شدم و همچنین کارگاه‌های مختلف سوزن‌دوزی، کارگاه تولیدی لحاف و تشک و کارگاه حصیربافی و سکه دوزی هر کدام با پذیرش بیش از چندین نفر توانسته است تا حدود زیادی مشکل بیکاری بانوان منطقه را رفع کند.

خسروی با اشاره به همکاری‌های خود با نهادهای مختلف تصریح کرد: تاکنون توانسته‌ام با شهرداری، فرمانداری، ادارهٔ میراث‌فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، سپاه، قرارگاه قدس و پارک علم و فناوری همکاری‌های مثمرثمر و خوبی در راستای کارآفرینی و بکار گیری بانوان در عرصه‌های مختلف تولید داشته باشم.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و داشتن درآمد برای زندگی بهتر مهم‌ترین دغدغهٔ هر خانواده‌ای است عنوان کرد: بسیاری از بانوان هنرمند منطقه در رشته‌های موردعلاقهٔ خود در حال حاضر مشغول به تولید و عرضه محصولات هنری خود نه‌تنها در شهرستان و استان بلکه خارج از استان نیز هستند که این نشان از توانایی و استعداد بی‌نظیر زنان و دختران هنرمندان ما است.

همچنین باتوجه‌به وفور گیاهان دارویی در مناطق کوهستانی بیرک و تفتان و به‌کارگیری جمع کثیری از خواهران در راستای جمع‌آوری، خشک و بسته‌بندی این گیاهان توانسته‌ایم از این نعمات خدادادی حداکثر استفاده را ببریم و صادرکننده آنها به خارج از استان باشیم.

این بانوی هنرمند در پایان به اهمیت آموزش و گسترش هنرهای اصیل منطقه اشاره کرد و افزود: باید هنرهایی چون سوزن‌دوزی، آینه‌دوزی، سکه دوزی و حصیربافی را به نسل جوان و دختران خودآموزش دهیم تا با ورود فنّاوری‌های جدید و بروز این هنرها به فراموشی سپرده نشوند.

انتهای خبر/
دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 454182
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *