۰

عدم آگاهی، دلیل استفاده مردم از کالای خارجی/ لزوم آموزش در اجرایی شدن شعار تولید ملی

عدم آگاهی مردم را به سمت مصرف کالاهای وارداتی سوق می دهد و اگر ما بتوانیم در بحث آموزش، آگاهی و اطلاع رسانی به مصرف کنندگان بیشتر وقت بگذاریم مطمئنا به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
عدم آگاهی، دلیل استفاده مردم از کالای خارجی/ لزوم آموزش در اجرایی شدن شعار تولید ملی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از دانش روز دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در استان البرز در راستای حمایت از تولید داخلی دو کمیسیون اصلی تشکیل شده که یکی از آنها شورای گفتگو بوده و این شورا بحث پیرامون ضوابط و قوانین موجود و یا  قوانینی که وجود ندارد را بر عهده داشته برای آنکه مسیر تولید داخلی را راحت تر کرده و تولید کننده با روش های بهتری بتواند تولیدات خود را ارائه دهد.
حسین عبداله زاده افزود: برای حمایت از تولید داخل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ریاست استاندار البرز تشکیل شده که اقدام دیگری در زمینه بهبود فرایند و حمایت تولید داخلی است. بر اساس دستورات تولید داخلی باید به هر شکل ممکن حمایت شده تا مردم با آگاهی کامل به این مقوله روی آورده و کمتر از واردات استفاده کنند.
وی اظهار داشت: تولید کنندگان نیز باید این برنامه را در شرایط کاری خود قرار دهند که کیفیت کالاهای خود را نسبت به اجناس خارجی افزایش دهند البته غالب کالاهای تولید داخل ما با کالاهای وارداتی رقابت می کند و یا در پاره ای مواقع به لحاظ استاندارد از آنها برتر است اما مشکل اصلی ما عدم آموزش کافی در جامعه است. کشور ما از فرهنگ بسیار بالایی برخوردار است اما در واقع آموزش لازم به مردم داده نشده چرا که اگر ما برای آموزش مصرف هر کالایی اطلاع رسانی درست داشته و آگاهی لازم را به مصرف کننده دهیم بدون شک مصرف کننده به کالاهای ایرانی روی خواهد آورد.
عبداله زاده تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد کالاهای تولیدی داخل کشور از استانداردهای لازم برخوردار است و این عدم آگاهی است که مردم را به سمت مصرف کالاهای وارداتی سوق می دهد لذا اگر ما بتوانیم در بحث آموزش، آگاهی و اطلاع رسانی به مصرف کنندگان بیشتر وقت بگذاریم مطمئنا به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: یکی از مواردی که باعث می شود تولیدکنندگان به این سمت پیش نروند ممکن است عدم آگاهی بوده و یا بازاریابی درست نداشته و این مهم نیازمند یک بررسی زیر ساختی  و عارضه یابی در تمام سطوح کار است تا با شناخت مشکل و دغدغه اصلی راهکارهای برون رفت از این مسئله را تعریف کرده و سیستم های مرتبط را برای انجام کار دخیل کنیم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 424111
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *