۰

تحلیل رسانه چینی از آغاز فصل جدید روابط چین با ایران؛ "سحرخیز باش تا کامروا شوی"/ چین به‌دنبال برقراری توازن در تعاملات با ایران و سعودی

تحلیلگران چینی بر این باورند که توافق‌های سیاسی و اقتصادی با ایران همان‌قدر مهم هستند که توافقات با عربستان سعودی مهم است.
تحلیل رسانه چینی از آغاز فصل جدید روابط چین با ایران؛ "سحرخیز باش تا کامروا شوی"/ چین به‌دنبال برقراری توازن در تعاملات با ایران و سعودی
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از سناباد نیوز، خبرگزاری اس‌سی‌ام‌پی چین نوشت: تنها چند روز پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی ایران، رئیس‌جمهور چین با مساعد و ایمن دیدن اوضاع، از رقیبان غربی خود پیشی گرفت و به ایران رفت تا بیشترین بهره‌برداری را از ایران داشته باشد.
پکن و تهران قصد دارند حدود ۱۷ سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، قضایی، فرهنگی، رسانه و زمینه‌های سرمایه‌گذاری به امضا برسانند.
این خبرگزاری افزود: در شش سال گذشته، چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران بوده است؛ تبادلات دوجانبه چین و ایران در سال ۲۰۴، به 52 میلیارد دلار آمریکا رسید. چین از سال ۲۰۱۱ و مخصوصاً از زمان وضع تحریم‌های سخت تجاری علیه ایران، خریدار شماره یک اجناس ایرانی بوده است.
کشور چین علاقه‌مند به مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جاده‌ای، ریلی، آبی و اینترنت است.
رئیس بخش مطالعات بین‌الملل دانشگاه یونن چین اظهار داشته است که قبل از اینکه تحریم‌ها برداشته شود، کشورهایی چون آلمان و فرانسه تمایل خود برای برقراری دوباره روابط تجاری با جمهوری اسلامی را نشان دادند، اما چین زیرساخت‌ها و ظرفیت تولید بسیار بالایی دارد که می‌تواند برای ایران بهتر باشد.
تحلیلگران چینی بر این باورند که توافق‌های سیاسی و اقتصادی با ایران همان‌قدر مهم هستند که توافقات با عربستان سعودی مهم است. چین باید توازنی در این مبادلات ایجاد کند تا منجر به حساسیت نشود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۹
کد مطلب: 425145
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *