به گزارش سرویس اجتماعي
تفتان ما،ثبت سفارش اینترنتی کتابهای درسی مقاطع مختلف تحصیلی در بازههای زمانی مختلف از سوی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و از ابتدای سال جاری اعلام شد.
براساس مهلتهای اعلام شده، دانشآموزان پایه اول ابتدایی میتوانستند از اول تیرماه به شرط ثبت اطلاعات فردی خود در سامانه سناد، نسبت به ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی خود اقدام کنند که به دلیل تراکم بالای سامانه سناد و کندشدن آن، کار ثبت سفارش آنها از 15 تیر لغایت 17 شهریورماه در سامانه به نشانی
www.irtext book.ir آغاز شده و ادامه دارد.
دانشآموزان پایههای دوم تا ششم ابتدایی، استعدادهای درخشان و پیشدانشگاهی نیز میتوانستند در بازه زمانی 19 فروردین لغایت 22 خرداد نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی خود اقدام کنند که این مهلت مجدداً از 15 لغایت 30 مردادماه تمدید شد و در نهایت در مرحله سوم تمدید مهلت ثبت سفارش اینترنتی کتب، دانشآموزان یاد شده میتوانند تا 12 شهریورماه نسبت به ثبتنام اینترنتی کتب درسی خود اقدام کنند.
دانشآموزان پایههای دهم و یازدهم شاخه فنی و حرفهای نیز میتوانند از 15 تیر لغایت 17 شهریورماه نسبت به ثبتنام اینترنتی کتب درسی در سامانه یاد شده اقدام کنند؛ ضمن اینکه دانشآموزان پایههای دهم و یازدهم رشته معارف اسلامی میتوانستند از دهم مرداد لغایت 18 شهریور ماه نسبت به ثبت سفارش اینترنتی کتابهای خود اقدام کنند.
به گزارش فارس، کتابهای دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی تا اول مهرماه در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.
کتب درسی دورههای متوسطه اول و دوم نیز در استانهای تهران، البرز و شهرستان های استان تهران، از 25 شهریور و در سایر استانهای کشور از 20 شهریور ماه از طریق کتابفروشیها توزیع میشود.
امسال کتب درسی دانشآموزان با رشد قیمتی 7 درصد، یعنی 2 درصد کمتر از نرخ تورم در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد؛ ضمن اینکه کتابفروشیهای توزیع کننده کتاب های درسی، حق فروش اجباری هیچ نوع نوشت افزار همراه با کتب درسی را به دانشآموزان ندارند.
اگر اولیای دانشآموزان در هنگام خرید کتابهای درسی، موارد تخلفی از سوی کتابفروشیها مشاهده کردند، میتوانند با شماره تلفنهای 88827778 و 88305860 تماس گرفته و اطلاع دهند.
انتهای پیام/