امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

سازمان هاي حقوق بشر در مقابل جنايات دردناك و غم انگيز ميانمار مانند هميشه سكوت كرده اند/ مسلمانان وحدت و اتحاد خود را حفظ كنند

17 شهريور 1396 ساعت 14:09

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: سازمان هاي حقوق بشر در مقابل جنايات دردناك و غم انگيز ميانمار مانند هميشه سكوت كرده اند و جنایات میانمار نتیجه شوم حاکمیت سرمایه داران زالو صفت است.


به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: پروردگار متعال در قرآن كريم به انسان هاي با تقوا و با ايمان وعده داده است كه در آخرت رستگار و به بهشت برين خواهند رفت و خداوند در قرآن كريم در خصوص تقوا و رستگاري مي فرمايد: "به درستي كه پروردگار با افرادي است كه پرهيزگارند".
 
وي با تاكيد بر رعايت تقواي الهي، تصريح كرد: انسان هاي با تقوا و پرهيزگار به دليل دوري جستن از لهو و لعب، صاحب نعمات بهشتي مي شوند و در جايگاه والايي در بهشت برين قرار مي گيرند.
 
مولوي شهنوازي با محكوميت حوادث و جنايات دردناك و وحشيانه ميانمار، گفت: تمام دنيا متاسفانه چشمان خود را بر روي اين جنايات ددمنشانه بسته اند و لذا ضروري است کشورهای مسلمان جلوی این جنایات را بگیرند و از طرفی به حکومت میانمار فشار بیاورند و از سوی دیگر وزارت امور خارجه کشورهای اسلامی در قبال حکومت میانمار اقدام کند.
 
وي بيان كرد: افراد ظالم و جنايتكاري كه به مردم بي دفاع و مظلوم ميانمار حمله مي كنند بايد در دادگاه بین‌المللی محاکمه و مجازات شوند و لازم است همه نهادهای بین‌المللی، سازمان ملل و علمای جهان اسلام در مقابل این جنایت واكنش نشان دهند و با قاطعیت با این نسل‌کشی برخورد شود.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش خاطرنشان كرد: امروز فاجعه میانمار نه تنها مساله جهان اسلام، بلکه مسئله تمامی ملتها، اقوام و دولتهاست و در تمامي طول تاریخ بشریت سرانجام چنین فجایع و جنایاتی جز افولِ ظالمان و عقب افتادگی از سیر تکاملی نسل بشر نبوده و جز تباهی و نکبت برای اقوام نژاد پرست و انتقامجو نداشته است.
 
وي با تاكيد بر مسئله وحدت و اتحاد در جهان اسلام، گفت:وجود نبي مكرم اسلام(ص) نقطه مشترک بین مسلمانان است و لذا نباید اختلاف ميان اهل تشيع و تسنن باشد.
 
مولوي شهنوازي با بيان اینکه در قرآن کریم واژه صبر در کنار واژه نماز آمده است، اذعان كرد: نماز یک فعل فردی نیست بلکه یک فرهنگ تعظیم در برابر کمال است، خواندن نماز باید انسان را به تواضع در برابر خداوند متعال برساند.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 450391

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/450391/سازمان-هاي-حقوق-بشر-مقابل-جنايات-دردناك-غم-انگيز-ميانمار-مانند-هميشه-سكوت-كرده-اند-مسلمانان-وحدت-اتحاد-خود-حفظ-كنند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir