۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

سازمان هاي حقوق بشر در مقابل جنايات دردناك و غم انگيز ميانمار مانند هميشه سكوت كرده اند/ مسلمانان وحدت و اتحاد خود را حفظ كنند

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: سازمان هاي حقوق بشر در مقابل جنايات دردناك و غم انگيز ميانمار مانند هميشه سكوت كرده اند و جنایات میانمار نتیجه شوم حاکمیت سرمایه داران زالو صفت است.
سازمان هاي حقوق بشر در مقابل جنايات دردناك و غم انگيز ميانمار مانند هميشه سكوت كرده اند/ مسلمانان وحدت و اتحاد خود را حفظ كنند
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: پروردگار متعال در قرآن كريم به انسان هاي با تقوا و با ايمان وعده داده است كه در آخرت رستگار و به بهشت برين خواهند رفت و خداوند در قرآن كريم در خصوص تقوا و رستگاري مي فرمايد: "به درستي كه پروردگار با افرادي است كه پرهيزگارند".
 
وي با تاكيد بر رعايت تقواي الهي، تصريح كرد: انسان هاي با تقوا و پرهيزگار به دليل دوري جستن از لهو و لعب، صاحب نعمات بهشتي مي شوند و در جايگاه والايي در بهشت برين قرار مي گيرند.
 
مولوي شهنوازي با محكوميت حوادث و جنايات دردناك و وحشيانه ميانمار، گفت: تمام دنيا متاسفانه چشمان خود را بر روي اين جنايات ددمنشانه بسته اند و لذا ضروري است کشورهای مسلمان جلوی این جنایات را بگیرند و از طرفی به حکومت میانمار فشار بیاورند و از سوی دیگر وزارت امور خارجه کشورهای اسلامی در قبال حکومت میانمار اقدام کند.
 
وي بيان كرد: افراد ظالم و جنايتكاري كه به مردم بي دفاع و مظلوم ميانمار حمله مي كنند بايد در دادگاه بین‌المللی محاکمه و مجازات شوند و لازم است همه نهادهای بین‌المللی، سازمان ملل و علمای جهان اسلام در مقابل این جنایت واكنش نشان دهند و با قاطعیت با این نسل‌کشی برخورد شود.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش خاطرنشان كرد: امروز فاجعه میانمار نه تنها مساله جهان اسلام، بلکه مسئله تمامی ملتها، اقوام و دولتهاست و در تمامي طول تاریخ بشریت سرانجام چنین فجایع و جنایاتی جز افولِ ظالمان و عقب افتادگی از سیر تکاملی نسل بشر نبوده و جز تباهی و نکبت برای اقوام نژاد پرست و انتقامجو نداشته است.
 
وي با تاكيد بر مسئله وحدت و اتحاد در جهان اسلام، گفت:وجود نبي مكرم اسلام(ص) نقطه مشترک بین مسلمانان است و لذا نباید اختلاف ميان اهل تشيع و تسنن باشد.
 
مولوي شهنوازي با بيان اینکه در قرآن کریم واژه صبر در کنار واژه نماز آمده است، اذعان كرد: نماز یک فعل فردی نیست بلکه یک فرهنگ تعظیم در برابر کمال است، خواندن نماز باید انسان را به تواضع در برابر خداوند متعال برساند.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 450391
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *