۰

خسارت ۳۴ هزار میلیاردی آلودگی هوا به اقتصاد ملی/ روزانه ۴۳ ایرانی به دلیل تصادفات ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طبق گزارش رسمی سازمان بهداشت جهانی از هر ۱۰ نفر در دنیا فقط یکی به هوای سالم دسترسی دارد، گفت: آلودگی هوا چهارمین عامل خطر مرگ و میر در کل دنیا به شمار می‌رود.
خسارت ۳۴ هزار میلیاردی آلودگی هوا به اقتصاد ملی/ روزانه ۴۳ ایرانی به دلیل تصادفات ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با موضوع آلودگی هوا اظهار داشت: طبق گزارش رسمی سازمان بهداشت جهانی، از هر 10 نفر در دنیا فقط یکی به هوای سالم دسترسی دارد و در واقع آلودگی هوا یکی از مهمترین عوامل خطر برای سلامتی انسان است. 
وی با بیان اینکه آلودگی هوا از علل مرگ‌های زودرس به شمار می‌رود افزود: چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا آلودگی هوا بوده و مهمترین آلودکننده‌ها ذرات زیر 2.5 میکرون است. 
وی ادامه داد: در برخی از کشورها 7 درصد از تولید ناخالص ملی به دلیل آلودگی هوا اتلاف می‌شود که این آمار در ایران 2.48 درصد است. 
حریرچی اضافه کرد: سالانه 34 هزار میلیارد تومان به دلیل اثرات آلودگی هوا خسارت به اقتصاد ملی وارد می‌شود. 
سخنگوی وزارت بهداشت به تصادف دکتر حضرتی اشاره کرد و گفت: وی یکی از 5 استاد پراستناد در حوزه طب کار و بهداشت محیط بود و مرگ وی در واقع از دست دادن یکی از اساتید تأثیرگذار به شمار می‌رود. 
حریرچی اضافه کرد: در هر ساعت 88 مجروح در بیمارستان‌های کشور به دلیل تصادفات در سوانح ترافیکی بستری می‌شوند و هر روز 43 ایرانی که اصولاً در سنین کار هستند، به دلیل حوادث ترافیکی جان می‌دهند. 
وی خاطرنشان کرد: در 10 سال اخیر حدود 210 هزار نفر در حوادث ترافیکی جان خود را در کشور از دست داده‌اند. 
ادامه دارد...
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 451083
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *