۰
نماینده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و عضو خبرگان رهبری:

شهرستان خاش ظرفيت هاي ارزشمندی در حوزه گردشگري و توريستي دارد/ دولت و بخش خصوصي براي تقويت قله تفتان برنامه ريزي كند

نماینده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و عضو خبرگان رهبری گفت: شهرستان خاش ظرفيت هاي ارزشمندی در بحث گردشگري و توريستي دارد و لذا بايد مسئولان مربوطه براي تقويت اين حوزه بسيار مهم تلاش كنند.
شهرستان خاش ظرفيت هاي ارزشمندی در حوزه گردشگري و توريستي دارد/ دولت و بخش خصوصي براي تقويت قله تفتان برنامه ريزي كند
به گزارش  تفتان ما،آیت الله عباسعلی سلیمانی در سفر یک روزه به شهرستان خاش در نشست هم اندیشی مدیر، استادان و کارکنان مسجد حنفاء اهل سنت اين شهرستان، با بيان اينكه اهمیت دادن به مسائل ديني باعث كاهش آسيب هاي اجتماعي مي شود، گفت: توجه به مسائل فرهنگي و مذهبي سبب رشد و پيشرفت هر جامعه اي مي شود.

وي با بيان اينكه شهرستان خاش رنگين كماني از ظرفيت هاي مختلف است، گفت: اين شهرستان از پتانسيل ها و استعدادهاي مختلفي در عرصه هاي گردشگري، فرهنگي، سياسي و اجتماعي برخوردار است.

آيت الله سليماني تصريح كرد: قله چهار هزار و 50 متري نيمه فعال تفتان يك ظرفيت نادر و بي نظيري است كه بايد اين ظرفيت فعال شود و مردم در راستاي تقويت گردشگري و اشتغالزايي از آن بهره مند شوند.

وي خاطرنشان كرد: علماء بايد جوانان را به سمت ازدواج اسلامي هدايت كنند و در اين راستا خانواده ها بايد توقع هاي خود را از يكديگر كمتر كنند و جوانان را درگير مسائل مالي نكنند.
 

 
نماینده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان ادامه داد: نبي مكرم اسلام(ص) در جهت تقويت اتحاد و وحدت حركت مي كردند و اين مسئله به قوت و استحكام دين مبين اسلام كمك بسيار زيادي كرد.

وي اذعان كرد: حوزه هاي علميه و مساجد مهمترين عامل جهت هدايت افراد و برقراري محبت و الفت در هر جامعه اي است و لذا بايد اقدامات و برنامه هاي اين دو مكان مهم بيشتر و جوانان به سمت مساجد هدايت شوند.

عضو خبرگان رهبری اظهار كرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر و اعتلا و نشر دین را به دنبال دارد و بايد مسئولان براي تقويت اين فريضه مهم تلاش كنند.

مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه و مدیر مجتمع دینی حنفاء اهل سنت خاش نیز با ارائه گزارشی در حوزه های مختلف گفت: حضور آیت الله سلیمانی در جمع مردم استان و منطقه خاش باعث خير در جامعه است و مردم شهرستان از اين مسئله بسيار خرسند و خوشحال هستند.
 

 
محمداکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان خاش نیز در این نشست با اشاره به ظرفيت ها و استعدادهاي اين شهرستان، اظهار كرد: با حمایت های علماء و مسئولان استاني و كشوري و اقشار مختلف مردم تا كنون 30 مورد اختلاف قومي منجر به صلح و سازش شده است.

گفتني است؛ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در ابتدا ورود به اين شهرستان مورد استقبال امامان جمعه شیعه و سنی، فرماندار، علما و معتمدان و ریش سفیدان و مدیران دستگاههای اجرایی قرار گرفت و در این سفر یک روزه از بخش های مختلف مسجد و مهد کودک، دارالحفظ، و مکتب دینی حنفاء اهل سنت خاش بازدید کرد.
 


.


.


.


.


.


.

 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 451233
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *