۰
با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان

۲ خانه‌سازش در خاش افتتاح شد

با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات استانی و محلی اعم از رئیس دادگستری و دادستان و امام‌جمعه، ۲ خانه‌سازش در خاش افتتاح شد.
۲ خانه‌سازش در خاش افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان امام‌جمعه خاش در این مراسم بیان کرد: خاش رنگین کمانی از اقوام و طوایف بوده و نیاز است در این‌گونه مناطق شعبه‌های سازش و حل اختلاف ایجاد شود که این اقدام حوزه قضایی استان و شهرستان خاش قابل‌ستایش است.

 وی اظهار کرد: الحمدلله در شهرستان خاش تعامل و همکاری مطلوبی برای کاهش اختلافات و تقویت شاخص‌های امنیت وجود دارد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا نجفی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در سند تحول قوه قضاییه بر استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل مردمی برای کاهش آسیب‌ها و مباحث سازشی تأکید شده و همین موضوع نقشه راهی برای ما بوده که برای کاهش‌دادن پرونده‌ها و کاهش جرایم از این ظرفیت بهره ببریم.

 وی اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون افزون بر ۱۶۰ خانه‌سازش در شهرهای مختلف استان ایجاد شده و همچنان آمادگی داریم این خانه‌های سازش را افزایش دهیم.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با همکاری اعضای خانه‌های سازش جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز میسر خواهد بود، افزود: فضای مناسبی در سامانه سجام قوه قضاییه برای مقابله با کاهش جرایم ایجاد شده و از طریق مقامات شاخص کشوری و استانی و محلی حوزه قضایی به شکایات و گلایه‌مندی‌های شهروندان به‌عنوان دیده‌بان اجتماعی رسیدگی می‌شود.

 وی تصریح کرد:هدف از این اقدام بهره‌گرفتن از ظرفیت علما و بزرگان و معتمدان محلی برای کاهش اختلافات و سازش اختلافات در میان خانواده‌ها و طوایف منطقه، پیش از تشکیل پرونده در حوزه قضایی است.

انتهای خبر/

 
دوشنبه ۴ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 454133
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *