۰
رئیس اداره ورزش و جوانان خاش:

تنش‌های در شهرستان موجب ازبین‌رفتن زمین چمن شده است

سیامک میربلوچزهی رئیس اداره ورزش و جوانان خاش گفت: درگذشته چمن را با آب استخر آبیاری می‌کردیم؛ اما مشکلات نبود نگهبان برای استخر کمبود آب مانع آبیاری درست و خسارت به چمن شده است.
تنش‌های در شهرستان موجب ازبین‌رفتن زمین چمن شده است
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حال‌وروز بیمار تنها زمین چمن طبیعی فوتبال شهرستان خاش با قدمتی حداقل یک قرن/نارضایتی اهالی فوتبال، مردم و.. از زیر ساخت‌های ضعیف، مدیریت ضعیف، عدم عزم جهادی در راستای نگهداری ورزشگاه پس از ابراز گلایه تعدادی از فوتبال دوستان شهرستان از وضعیت تنها زمین چمن طبیعی فوتبال شهرستان خاش و نبود یک مکان مناسب برای انجام فعالیت‌های ورزشی فوتبال و به‌تبع آن برگزاری مسابقات فوتبال در رده‌های مختلف وضعیت نامناسب آن توسط ورزش دوستان مورد بررسی و به تصویر کشیده است.
این زمین ورزشی که سال‌های زیادی با حضور فوتبال دوستان رقابت‌های مختلفی را به خود دیده است در سال‌های اخیر نه‌تنها حضور کم‌رنگ فوتبال دوستان را تجربه می‌کند؛ بلکه با اوضاع نامناسبی که در شرایط فعلی دارد عملاً هیچ‌کسی امکان استفاده از آن را ندارد .
سیستم ضعیف آب‌پاشی در چندین سال گذشته موجب شده تا چمن این زمین بسیار نامناسب و ناهماهنگ باشد به‌طوری‌که در برخی قسمت‌ها انباشت علف و خار وجود دارد و در برخی دیگر از قسمت‌ها گل شل که راه‌رفتن هم در آن مشکل است.

انتظار می‌رود مسئولان استان و شهرستان از استاندار و معاونین گرفته تا فرماندار و مدیرکل ورزش و جوانان و مدیران ورزش شهرستان نگاه مهربانانه‌تری به مسائل ورزش داشته باشند. امید می‌رود که مسائلی ازاین‌دست جدی‌تر دنبال شود و تا پیش از اینکه زمین چمن به‌صورت کامل نابود شود، فکری به حال این زمین چمن شود.

ریگی یکی از شهروندان شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگار تفتان ما عنوان کرد: با توجه قرارگرفتن در تعطیلات تابستان و نیاز به پرکردن اوقات فراغت متأسفانه اوضاع زمین چمن مساعد نبوده و نمی‌توان در این زمین‌بازی کرد انتظار می‌رود مسئولین نسبت به رفع کاستی‌ها در این زمینه تدابیر خوبی بیندیشند.

کردی یکی دیگر از جوانان ورزش‌دوست شهرستان خاش نیز با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب زمین چمن گفت: این زمین باتوجه‌به نقایصی که دارد قابل‌استفاده برای جوانان و نوجوانان نیست و جوانان مجبورند برای سرگرم‌کردن خود به مکان‌های به‌ظاهر تفریحی مانند کافه‌ها و... بروند که چه‌بسا تبعات سویی نیز در برخواهند داشت.


سیامک میربلوچزهی رئیس اداره ورزش و جوانان خاش در پاسخ به گلایه شهروندان در خصوص چمن طبیعی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما،بیان کرد:سیامک میربلوچزهی رئیس اداره ورزش و جوانان خاش گفت: درگذشته چمن را با آب استخر آبیاری می‌کردیم؛ اما مشکلات نبود نگهبان برای استخر کمبود آب مانع آبیاری درست و خسارت به چمن شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه ورزشی شهدای گمنام یک چمن مصنوعی بزرگ و پروژه نیمه تمامی است که هم پیست دومیدانی هم سکوهای تماشاچی هنوز تکمیل نشده و اعتبار گذاری شده تا امسال آنها هم تکمیل شوند چمن قبلی خیلی قدیمی و چند ساله بود ما درگذشته استخر داشتیم و با آب همین استخر چمن را آبیاری می‌کردیم الان با کمبود آب مواجه هستیم برای حفر چاه هم نیازمند اسپانسر و تأمین اعتبار هستیم روشنایی شبانه خوبی برای مجموعه ورزشی تأمین شده که متأسفانه کودکان با تیروکمان اقدام به شکستن آنها می‌کنند که موجب ناامیدی و تخریب اموال عمومی است.

وی افزود: ما در اطراف خاش در ایرندگان و پشتکوه حدوداً دوازده چمن مصنوعی داریم سه مجموعه ورزشی بزرگ داریم که شامل شهدای گمنام بیست و دو بهمن و شهید امام بخش می‌شود اماکن ورزشی سرپوشیده به تعداد یازده عدد در بخش مرکزی و ایرندگان رسیده است.

وی تصریح کرد: چهار پروژه نیمه‌تمام داریم که یکی از آنها سالن باستانی در مجموعه ورزشی شهدای گمنام در حال ساخت است یک‌خانه جوان پشت سالن بیست و دو بهمن یکی سالن اسلام‌آباد گرنچنین یکی هم در پشتکوه در حال ساخت است که مجموعاً نوزده خانه ورزش در روستاها داریم.

میربلوچ زهی گفت: در راستای تأمین نیاز جوانان و استفاده از فضاهای ورزشی هجده باشگاه خصوصی در سطح شهر داریم که تحت پوشش ما و با کسب مجوز از این اداره فعالیت می‌کنند داریم.

سیامک میربلوچزهی ادامه داد: در راستای تأمین نیاز بانوان شهرستان استخر شنا در بخش خصوصی پس از رایزنی با مسئولان شهرستان و استانی راه‌اندازی شده و در حال حاضر آماده ارائه خدمات به بانوان شهرستان است که جنبه آب‌درمانی نیز دارد.

همچنین مقرر گردید دوره‌های نجات‌غریق نیز در استان برای بانوان برگزار گردد تا خدای‌نکرده مشکلی پیش نیاید.
انتهای خبر/
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 454146
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *