مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد:

خط‌کشی ۵۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

20 تير 1403 ساعت 9:17

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: عملیات خط‌کشی ۵۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل طی سه‌ماهه نخست سال جاری انجام شده است.


به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما»، ایوب کرد در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: خط‌کشی ۵۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در سه‌ماهه گذشته انجام شده است. اجرا و نصب حفاظ فلزی و بتنی به طول چهار کیلومتر در جهت تأمین ایمنی عبور و مرور جاده‌ای در این بازهٔ زمانی انجام پذیرفته است.

وی باتوجه‌به نقش کلیدی تابلو و علائم در هدایت ترافیک و انتقال پیام به رانندگان افزود: به‌منظور ایجاد آمادگی و فرصت لازم برای واکنش در برابر خطرات احتمالی، این اداره کل همواره اهتمام ویژه‌ای در نگهداری، تعمیر و نصب تابلو ها و علائم ایمنی در محورهای استان داشته است به‌طوری‌که از آغاز سال جاری تاکنون، اجرا، تعمیر و نصب ۳ هزار و ۵۰۰ عدد علائم و تجهیزات ایمنی و ساخت، تعمیر و نصب ۲۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی توسط اداره ایمنی و حریم این اداره کل صورت‌گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کاهش سوانح جاده‌ای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی است و تحقق این هدف علاوه بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، بافرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده‌ای به رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی امکان‌پذیر است تصریح کرد: اجرا، تعمیر و اصلاح روشنایی نقطه‌ای سه تقاطع و تعمیر و نصب ۴۰ عدد چراغ‌های چشمک‌زن و فلش سولار نیز در سه‌ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

وی در پایان گفت: کاربران جاده‌ای می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اشکال در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها اعلام تا دراسرع‌وقت رفع شود.

انتهای خبر/


کد مطلب: 454156

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454156/خط-کشی-۵۵۰-کیلومتر-محورهای-مواصلاتی-سیستان-بلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir