۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

مرزنشینان باید از عواید مرز بهره ببرند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات لازم مبنی بر واردات کالا توسط مرزنشینان و جلوگیری از انحصارطلبی انجام شده است و باید مرزنشینان از مزایای مرز بهره ببرند.
مرزنشینان باید از عواید مرز بهره ببرند
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما»، محمد کرمی در جلسه با شهردار و اعضای شورای شهر زاهدان بیان کرد: در شهرهای میرجاوه و سراوان شاهد تجارت و گردش مالی بالایی هستیم و باید افراد جامعه را به سمت مبادلات تجاری سوق دهیم و انحصار تجارت را بشکنیم؛ لذا باید همت همه‌جانبه در سطح استان در این زمینه به وجود بیاید.
 
 وی با تأکید بر توجه ویژه به توسعه اقتصاد خانوارها و ایجاد شرکت‌های تعاونی افزود: گسترش سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش تعداد کارخانه‌ها در استان سبب تحول و افرایش درآمد شهرداری‌ها خواهد شد.
 
 کرمی تصریح کرد: مسئله اصلی ما در استان نیروی انسانی توانمند، خلاق، مبتکر و جهادی است که توانایی تغییر همه چیز را دارد.
 
 وی با تأکید بر اینکه حل مسائل باید در دانشگاه صورت بگیرد، گفت: اساتید بعد از ساعت حضور در دانشگاه باید در آزمایشگاه و صنایع حضور داشته باشند و با فناوری‌های و تجهیزات روز نیز آشنا شوند.
 
 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات شهرداری زاهدان افزود: قیر و جدول‌های رنگی باکیفیت برای کارهای شهرداری و همچنین برای مصارف سطح استان توسط سازمان همیاری تولید می‌شود.
 
 کرمی با اشاره به توسعه شهر زاهدان گفت: طراحی شهر باید با نگاه توسعه‌ای و آینده‌نگرانه توسط مسئولان انجام شود.
 
 وی خاطرنشان کرد: طراحی هدفمند مبلمان شهری و ساخت خانه‌های ویلایی و تخصیص زمین‌های یک‌هزارمتری در زمینه شهرسازی و ساخت مسکن در جهت کمک به اقتصاد خرد خانواده در دستور کار قرار دارد.
 
 استاندار با تأکید بر آینده‌نگری در زمینه توسعه شهر تصریح کرد: در زمینه ساخت مسکن و زمین باید چشم‌انداز ۲۰ساله داشته و بر حسب برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته دست به کارهای عمرانی بزنید.
 
 استاندار در زمینه رفع حاشیه شهرنشینی گفت: ۴ هزار پلاک زمین هزارمتری برای حاشیه‌نشینان شهر زاهدان آماده شده است.
 
 کرمی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با شهرداری‌ها برای توسعه شهر هستند و با افرادی که همکاری نکنند، برخورد خواهد شد.
 
 وی اذعان کرد: باتوجه‌به حضور مسافران و فعالان اقتصادی در زاهدان می‌توان پیش‌بینی کرد که این شهر به‌سرعت رشد خواهد کرد.
 
 کرمی با انتقاد از تراکم فشرده شهری در برخی از مناطق شهر زاهدان گفت: در زمینه اصول شهرسازی و تراکم شهری، باید طراحی مبلمان شهری موردتوجه مسئولان قرار بگیرد.
 
 استاندار در ادامه به ایجاد منافع مشترک در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، تولیدی و گردشگری با کشورهای همسایه که سبب افزایش اشتغال خواهد شد، نیز تأکید کرد.
 
 وی بیان کرد: در زمینه بهره‌گیری از توانمندی نیروی انسانی استان در معادن طلا، مس و پتروشیمی آموزش نیروهای موردنیاز جوانان خود منطقه به‌کارگیری شده‌اند.
 
 وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور گفت: آیت‌الله رئیسی با تمام توان در زمینه شکست بروکراسی‌های اداری اقدام می‌کرد یکی از اقدامات ایشان واردات خودرو بود که هر ایرانی بتواند یک خودرو وارد کند.
 
انتهای خبر/
يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 454183
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *