استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

بزرگ‌ترین مرکز تعمیر هواپیمایی کشور در سیستان‌وبلوچستان

30 مرداد 1403 ساعت 10:52

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقتصاد اگر مردمی باشد اقتصاد موفقی است، گفت: در اقتصاد شهری برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد بزرگ‌ترین مرکز تعمیر هواپیمای کشور در این استان در دست اقدام است.


به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در همایش گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی زمانی به وجود خواهد آمد که فرهنگ ما دچار آسیب باشد، بیان کرد: فرهنگ ما فرهنگ اسلامی و قرآنی است، مبانی نظری اسلامی با پشتوانه قرآن باید در این زمینه سرلوحه فعالیت‌های اجتماعی باشد.
 
 وی با تأکید بر اینکه پیشگیری و آموزش مقدم بر درمان است، افزود: نباید گذاشت آسیبی ایجاد شود که نیازمند درمان آن باشیم.
 
 استاندار آموزش‌وپرورش را یکی از اولویت‌های مهم استان عنوان کرد و ادامه داد: در سال جاری ۱۰ هزار نفر در استان، آموزش‌های مقدماتی و تخصصی حوزه اقتصاد دیجیتال را فراگرفتند که از این میزان تعداد قابل‌توجهی وارد بازار کار شدند.
 
 وی خاطرنشان کرد: شهرک سلامت جهت ترک و درمان اعتیاد، کاهش آسیب‌های اجتماعی و یاددادن شغل به بیماران با کار تحقیقاتی و علمی در حال ساخت است.
 
 کرمی گفت: مشارکت بومی مردم در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان نشان داد، این استان از توانمندی و ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار است.
 
 وجود ۱۰ میلیون هکتار زمین برای بخش‌های اقتصادی
 
 وی با بیان اینکه، ۱۰ میلیون هکتار زمین قابل‌واگذاری برای بخش‌های مختلف اقتصادی داریم، گفت: بخش‌های کلان اقتصادی، کارخانه‌های در حال ساخت، معادن بی‌نظیر و ظرفیت‌های بندر چابهار، فرصت شغلی بی‌نظیری در استان فراهم خواهد کرد.
 
 استاندار اظهار کرد: این استان باتوجه‌به مرزهای خاکی آبی و وجود بندر اقیانوسی چابهار دروازه صادرات و واردات کشور با دنیا است.
 
 وی با تأکید بر آموزش مهارت‌محور در آموزش‌وپرورش و هم‌افزایی و همکاری تشکل‌ها، تصریح کرد: تشکل‌های غیردولتی باید در حوزه آموزش‌های مهارتی فعالیت بیشتری را انجام دهند و باعث تقویت خلاقیت جوانان سیستان و بلوچستان شوند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 454258

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454258/بزرگ-ترین-مرکز-تعمیر-هواپیمایی-کشور-سیستان-وبلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir