۰
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

بزرگ‌ترین مرکز تعمیر هواپیمایی کشور در سیستان‌وبلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقتصاد اگر مردمی باشد اقتصاد موفقی است، گفت: در اقتصاد شهری برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد بزرگ‌ترین مرکز تعمیر هواپیمای کشور در این استان در دست اقدام است.
بزرگ‌ترین مرکز تعمیر هواپیمایی کشور در سیستان‌وبلوچستان
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در همایش گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی زمانی به وجود خواهد آمد که فرهنگ ما دچار آسیب باشد، بیان کرد: فرهنگ ما فرهنگ اسلامی و قرآنی است، مبانی نظری اسلامی با پشتوانه قرآن باید در این زمینه سرلوحه فعالیت‌های اجتماعی باشد.
 
 وی با تأکید بر اینکه پیشگیری و آموزش مقدم بر درمان است، افزود: نباید گذاشت آسیبی ایجاد شود که نیازمند درمان آن باشیم.
 
 استاندار آموزش‌وپرورش را یکی از اولویت‌های مهم استان عنوان کرد و ادامه داد: در سال جاری ۱۰ هزار نفر در استان، آموزش‌های مقدماتی و تخصصی حوزه اقتصاد دیجیتال را فراگرفتند که از این میزان تعداد قابل‌توجهی وارد بازار کار شدند.
 
 وی خاطرنشان کرد: شهرک سلامت جهت ترک و درمان اعتیاد، کاهش آسیب‌های اجتماعی و یاددادن شغل به بیماران با کار تحقیقاتی و علمی در حال ساخت است.
 
 کرمی گفت: مشارکت بومی مردم در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان نشان داد، این استان از توانمندی و ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردار است.
 
 وجود ۱۰ میلیون هکتار زمین برای بخش‌های اقتصادی
 
 وی با بیان اینکه، ۱۰ میلیون هکتار زمین قابل‌واگذاری برای بخش‌های مختلف اقتصادی داریم، گفت: بخش‌های کلان اقتصادی، کارخانه‌های در حال ساخت، معادن بی‌نظیر و ظرفیت‌های بندر چابهار، فرصت شغلی بی‌نظیری در استان فراهم خواهد کرد.
 
 استاندار اظهار کرد: این استان باتوجه‌به مرزهای خاکی آبی و وجود بندر اقیانوسی چابهار دروازه صادرات و واردات کشور با دنیا است.
 
 وی با تأکید بر آموزش مهارت‌محور در آموزش‌وپرورش و هم‌افزایی و همکاری تشکل‌ها، تصریح کرد: تشکل‌های غیردولتی باید در حوزه آموزش‌های مهارتی فعالیت بیشتری را انجام دهند و باعث تقویت خلاقیت جوانان سیستان و بلوچستان شوند.

انتهای خبر/
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 454258
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *