امام‌جمعه خاش: 

مسجد انسان‌ساز است

30 مرداد 1403 ساعت 9:40

امام‌جمعه خاش گفت: این انقلاب از دل مساجد و به همت مسجدیان شکل گرفت .


 به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در مراسم گرامیداشت روز مسجد بر محوریت مسجد در جامعه اسلامی تأکید و بیان کرد: درواقع اساس دین داشتن ایمان قوی است؛ یعنی انسان‌ها اول به خدا و طبعاً به کتاب خدا و به انبیا و بعد هم به آخرت یقین داشته باشند.

 وی اذعان کرد: نقش مسجد در این است که روح ایمان و تقوا و معنویت را در جامعه فراگیر کند و از مسجد به خانه‌ها، بازارها و مدارس و دانشگاه‌ها سرایت دهد و مسجد باید چنین قدرتی داشته باشد که این معنویت را به همه ابعاد زندگی سرایت دهد.

امام‌جمعه خاش اظهار کرد:  خدای متعال می‌فرماید مسجد را کسانی آباد می‌کنند که؛ (بنا به تفاسیر و روایات مقصود آیه شریفه حضور در مساجد است تا ساخت یک بنای مجلل) به مسجد می‌آیند که به خدا، روز قیامت و آخرت ایمان دارند و زیاد به یاد خدا هستند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان خاطرنشان کرد: زمانی که خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام (ص) امر می‌کند که ای پیامبر مسجد ضرار را از بنیان تخریب کن و بعد خدای متعال در مورد مسجد قبا آیه نازل می‌کند و می‌فرماید: آن مسجدی که از روز اول بر اساس تقوا بنا شده است، یعنی مسجد جای تقوا و متّقین است.


 امام جمعه خاش تصریح کرد: اساس جامعه اسلامی بر پایه وحدت و اجتماع است و دست قدرت الهی با جماعت است و خدا نکند مسجدی غریب بماند آنچه که در تاریخ مانده است و قلب انسان را آتش می‌زند غربت ائمه معصومین صلی و دلیل آن هم این بود که در آن زمان مساجد نتوانستند مأموریت اصلی خودشان را انجام دهند فلذا ائمه اطهار غریب بودند.

 وی ادامه داد: جایگاه مسجد به‌عنوان مهم‌ترین و اولین بنای مسلمانان در جوامع اسلامی به‌خصوص جمهوری اسلامی ایران پر اهمیت بوده است و در برهه‌ها و حوادث مختلف نقش کارساز و کلیدی داشته است. بنایی که گردهمایی‌های مسلمانان در آن چه در قالب نماز جماعت‌های باشکوه و چه سایر فعالیت‌های مردمی همواره سبب قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران شده است.

 امام‌جمعه خاش ضمن دعوت همه آحاد جامعه به‌ویژه قشر نوجوان و جوان به حضور در مساجد از مسجد به‌عنوان محل امن و پناه دل مردم از شرّ شیاطین و خنّاسان نام برد و گفت: مسجد خانهٔ خداست روح دارد و زنده است و در قیامت به نفع کسانی که بر زمین آن و در پیشگاه خدای متعال سجده کردند و هم به ضرر کسانی که در همسایگی مسجد قرار دارند و صدای اذان را می‌شنوند و در مسجد حضور پیدا نمی‌کنند، شهادت می‌دهد اینها بدانند که مسجد در روز قیامت از آنها شکایت می‌کند.

 امام جمعه خاش در پایان گفت:با توجه به اهمیت مسجد باید تمامی امامان جماعت و هیئت امنای مساجد در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پرشور عمل کنند و خانواده‌ها نیز باحضور خود و فرزندانشان روحیه مذهبی و جهادی را بین جوانان تقویت کنند همانگونه که تمامی رزمندگان اسلام فزندان مساجد بودندجوانان ما نیز باید در مسجد حضور یابند تا همانند آنان تربیت شوند.


کد مطلب: 454260

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/454260/مسجد-انسان-ساز

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir