۰
 امام‌جمعه خاش: 

مسجد انسان‌ساز است

امام‌جمعه خاش گفت: این انقلاب از دل مساجد و به همت مسجدیان شکل گرفت .
مسجد انسان‌ساز است
 به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در مراسم گرامیداشت روز مسجد بر محوریت مسجد در جامعه اسلامی تأکید و بیان کرد: درواقع اساس دین داشتن ایمان قوی است؛ یعنی انسان‌ها اول به خدا و طبعاً به کتاب خدا و به انبیا و بعد هم به آخرت یقین داشته باشند.

 وی اذعان کرد: نقش مسجد در این است که روح ایمان و تقوا و معنویت را در جامعه فراگیر کند و از مسجد به خانه‌ها، بازارها و مدارس و دانشگاه‌ها سرایت دهد و مسجد باید چنین قدرتی داشته باشد که این معنویت را به همه ابعاد زندگی سرایت دهد.

امام‌جمعه خاش اظهار کرد:  خدای متعال می‌فرماید مسجد را کسانی آباد می‌کنند که؛ (بنا به تفاسیر و روایات مقصود آیه شریفه حضور در مساجد است تا ساخت یک بنای مجلل) به مسجد می‌آیند که به خدا، روز قیامت و آخرت ایمان دارند و زیاد به یاد خدا هستند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان خاطرنشان کرد: زمانی که خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام (ص) امر می‌کند که ای پیامبر مسجد ضرار را از بنیان تخریب کن و بعد خدای متعال در مورد مسجد قبا آیه نازل می‌کند و می‌فرماید: آن مسجدی که از روز اول بر اساس تقوا بنا شده است، یعنی مسجد جای تقوا و متّقین است.


 امام جمعه خاش تصریح کرد: اساس جامعه اسلامی بر پایه وحدت و اجتماع است و دست قدرت الهی با جماعت است و خدا نکند مسجدی غریب بماند آنچه که در تاریخ مانده است و قلب انسان را آتش می‌زند غربت ائمه معصومین صلی و دلیل آن هم این بود که در آن زمان مساجد نتوانستند مأموریت اصلی خودشان را انجام دهند فلذا ائمه اطهار غریب بودند.

 وی ادامه داد: جایگاه مسجد به‌عنوان مهم‌ترین و اولین بنای مسلمانان در جوامع اسلامی به‌خصوص جمهوری اسلامی ایران پر اهمیت بوده است و در برهه‌ها و حوادث مختلف نقش کارساز و کلیدی داشته است. بنایی که گردهمایی‌های مسلمانان در آن چه در قالب نماز جماعت‌های باشکوه و چه سایر فعالیت‌های مردمی همواره سبب قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران شده است.

 امام‌جمعه خاش ضمن دعوت همه آحاد جامعه به‌ویژه قشر نوجوان و جوان به حضور در مساجد از مسجد به‌عنوان محل امن و پناه دل مردم از شرّ شیاطین و خنّاسان نام برد و گفت: مسجد خانهٔ خداست روح دارد و زنده است و در قیامت به نفع کسانی که بر زمین آن و در پیشگاه خدای متعال سجده کردند و هم به ضرر کسانی که در همسایگی مسجد قرار دارند و صدای اذان را می‌شنوند و در مسجد حضور پیدا نمی‌کنند، شهادت می‌دهد اینها بدانند که مسجد در روز قیامت از آنها شکایت می‌کند.

 امام جمعه خاش در پایان گفت:با توجه به اهمیت مسجد باید تمامی امامان جماعت و هیئت امنای مساجد در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پرشور عمل کنند و خانواده‌ها نیز باحضور خود و فرزندانشان روحیه مذهبی و جهادی را بین جوانان تقویت کنند همانگونه که تمامی رزمندگان اسلام فزندان مساجد بودندجوانان ما نیز باید در مسجد حضور یابند تا همانند آنان تربیت شوند.
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 454260
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *